tisdag 7 februari 2012

24 fulla veckor & MVC besök

Ja idag var Sandra snäll å ställde upp med sin bil till låns till mig i utbyte mot att hon fick ha Arvid ;) Eller ah.. tvärtom... ;)
Men.. Hjärtljuden låg på 145 typ, sf mått 25 (nästan 26). Blodsocker okej, lika så HB och blodtryck så en okej stämpel i rumpen på mig ;) Så diskuterade vi om jag måste göra glukosbelastning och de skjuter vi på till framtiden och förhoppningsvis så skiter vi i de. De stod inte varför jag fick göra de med Arvid och de står ingenstans att jag måste göra de igen för att de var ett tillfälligt högt med Svea.
Bebisen sparkade hårt tillbaka när de skulle känna å höra ;) BM eleven som var med bara, oh nu fick jag en spark! ;) Är skönt nu när vi traskar sakta men säkert framåt, bara hoppas att de blir varmare ute snart så vi kan gå våra promenader så jag kan hålla vikten i schack!
  •  Du är gravid i vecka 24+0 (läs mer).
  •  Bebisen väger c:a 706 gram. *
  •  Bebisen är c:a 31,9 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 60% av graviditeten.
  •  Du har 111 dagar till förlossningen.

1 kommentar:

  1. Skönt med en sådan stämpel;) Att allt är bra gör att man kan slappna av ett tag till. Jag gör inte någon glukosbelastining denna gång och det är jag sååååå tacksam för. Har gjort det de andra ggr, men jag bara hatar det och mår så dåligt av det, så varför plåga sig i onödan. Vi tar extra blsr värden istället, måste ändå kolla hb var gång. Hade också högt SF mått tror det var 25 när jag var i v 24, ska bli intressant vad det visar denna gång, ska dit på torsdag. HÄrligt med allt liv i magen och dessa sparkar, en liten som vill visa att de är pigga;) Spännande vad det blir för er, ni har en av varje. Vad tror du själv, mår du som de andra gångerna eller har de varit olika graviditeter?
    Kram

    Gillar din fina bakgrund;)

    SvaraRadera