tisdag 25 mars 2014

Fräsch och god kycklinggryta!


4 Pers - Min variant

3 kyckling fileér
1 gul lök
1 morot
1 msk smör
1 tsk salt, 1 krm vitpeppar
1 tärning hönsbuljong
3 dl äppelcider
1 liten purjolök
2 dl vispgrädde
1 msk äppelcidervinäger

Jag slänger ner allt, jag skivar ner lök, purjolök och kyckling som jag delat i mindre bitar, steker på allt, sedan morätterna som jag skivat, i med äppelcider och sen grädde, låt koka, servera med ris :)
Inte krångligare än så för våran del och alla gillar de här!
 
Originalreceptet hittar du här, det ska vara äpplen å så i samt tillagas på lite annat sätt ;) men som sagt har gjort min egen variant, klicka här för att komma till receptet :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,

    Emilie
    Hittarecept.se

    SvaraRadera