söndag 23 mars 2014

2 barnsfritt!

Ja igår ringde "mormor" och morfar, de frågade om barnen,  Svea och Arvid skulle vara hemma eller om vi skulle iväg,  men nej då vi skulle vara hemma.  Bra sa de då vi hämtar dom vid 9-tiden.
Sagt å gjort, 9 åkte de, lyckliga barn som fick åka morfars bil och inte ett ljud om vart de skulle eller jur länge de skulle vara borta ;-)
Så jag och Freja städade källaren, hon hjälpte mig lite och grejade med bilbarnstolarna lite, dockan fick också vara med, och jag kan säga att jag är kanon nöjd med min insats.
Ifrån 4 lådor med mina skolgrejer till 1, sex tomtelådor till fyra och diverse andra saker kom dit de skulle, de blev helt enkelt sjukt bra!
Sen när Jimmy kom så städade vi hans sovrum i källaren med, blev bra de med och möblera om lite. Så nu är de bara bastun som har en massa grejer...
Men de försvinner när barnfyndmarknaden är ;-) å den är ju nästa helg så det var skönt att ta itu , ed källaren och ha ordning där med. Får små panik när de är stökigt överallt ska även ringa rörfirman för en offert på att flytta tvättmaskinen med.
Kommer bli kanon bra!
Barnen kom hem vid 15 tiden, nöjda och glada!  De visade stolt upp sina saker de hade fått av morfar och de har lekt med dom resten av eftermiddagen.
 Jag har även kollat, barnen har skött sig, fast de säger de alltid ;) haha  men som sagt barnen var skitnöjda, imorgon bär de av att titta på ny bil, en rullgardin och ev. ett täcke... Hoppas vi finner vad vi söker ;)

3 kommentarer:

  1. Nöjet var på våran sida , vi tycker vi hade en bra dag och vi ringer snart igen =)
    Kram barnen från oss
    Sov så gott

    Kram Kram

    SvaraRadera