onsdag 13 januari 2010

Sjuk människa!

Får först komma ihåg Bengts mamma, nu slipper du ditt lidande, hoppas allt är bra i himlen. R.I.P Men hans mamma var sjuk och hade levt ett långt liv.
En annan som är sjuk men i huvudet!
Det är idioten som snittar hästar! Varför ska man plåga och skrämma hästar på det viset, så jag uppmanar alla hästägare! Sätt ett tjutlarm på stalldörren! och alla andra dörrar man kommer in i stallet med som tjuter högt! det blev en häst som blev skärd inte långt härifrån.... Nu hittade jag inte den artikeln på bt dock :(
Sen kom det jag förväntade mig:
http://www.bt.se/nyheter/who-granskar-influensalarm(1719655).gm
Jag är ganska glad att jag inte vaccinerat mig och jag kommer inte vaccinera Svea heller. Tycker fortfarande att de inte vet vad det kan finnas för biverkningar på vaccinet i framtiden.
Just nu ligger Svea å sover. Imorse höll Jimmy på att försova sig men Svea vaknade vid 4.50 och räddade honom. Sen somnade Svea om och vaknade vid kvart över sju och då gick vi upp =)
Så hon sov i ett streck från ca halv tio till fem, vilket är himla skönt hon hade lagt sig tidigare om inte våran kära hund hade skällt å väckt henne :P
Så nu har jag satt igång en maskin tvätt, ja jag vet det är dyr el men vad ska man göra? Måste ändå tvätta och allt annat... just nu måste dammsuga med *urk* nackdelen å ha hund i de lägena ;) hehe
Ja annars idag är det mamma grupp i tranemo finns ingen i Limmared ännu :/ Får fråga bvc nästa gång när de kör igång sist jag frågade skulle de köra igång i höstas... da????
Jaja nu ska jag kanske ta tag i de där med dammsugaren.
Kanske skriver mer sen när jag har tråkigt eller jag har ju aldrig tråkigt jag har ju min älskade Svea men sen när jag får tid över...
Bella fick gå ut i trädgården men -17 är kallt även för henne, stackarn stog på 3 ben även när vi kom in... usch alldeles för kallt för de små tassarna.. :(
Dammsugaren ropade!

2 kommentarer:

  1. Hihi a det e ju mindre bra, tur det va en begagnad vagn då =) Ja jag hoppas verkligen att de kompenserar oss på nåt sätt. Hoppas allt e bra med er? Kram

    SvaraRadera
  2. Är lite små hängig, nog nån infektion på gång plus mens *grrr* Men annars bra. Hugo sover sen nån timme ca =)

    SvaraRadera