måndag 4 januari 2010

Roliga funderingar

När jag kom hem från BB med Svea och la henne i sin säng så tyckte jag att det var väldigt uderligt att sängen var så himla stor! Jag frågade pappa varför i jisse namn man gör så stor sängar till så små bebisar.. men han svarade att de växer så fort så hon kommer snart vara stor där i... njae de trodde jag inte riktigt på.. men nu, nu måste jag flytta bort gossedjuren för att kunna vika upp täcket så det är "öppet i sängen när hon ska lägga sig. Är så glad att jag inte köpte vagga å grejer för då hade jag vart tvungen att köpa nytt nu.... *puh* vilket hade inneburit extra utgifter, vilket inte är super kul å ha nu när vi lever på mindre pengar.
När Maria hade varit på gekås å köpt en fleece dräkt med kanin på så tog jag på Svea den och såg att Svea inte ens räckte ner... Nu är den på snudden för liten istället! Fötterna tittar nästan ut där nere där man viker så det blir tätt... Varifrån kom alla dom centimetrarna??
Å de e fortfarande helt overkligt, tänk att Svea gömde sig i min mage i 9 månader, tänk att hon är min alldeles egna dotter! Något så önskvärt och något jag längtat efter i många år, jag har alltid velat ha en liten dotter, så fick jag en liten perfekt dotter, jag har undersökt tro mig jag hittar inga skavanker någonstans! Hon har verkligen tjej utseende och är lite näpen av sig. Hur gullig som helst....

Ja idag har jag legat i sängen sen kl 6 vaken, löst de sista korsorden så nu ska är skickas in till tävling! :) Å nu är de bara minus 2, hoppas bara inte snön går bort nu.... så idag ska jag, Svea å Bella ut å gå, får se om mormor hänger med.. sen kanske man ska hälsa på pappa, måste ju se deras nya vardagsrum!
Nu vaknar Svea till liv... får hämta min lilla älskade underbara dotter!
hej på er!

4 kommentarer:

  1. de ska komma mer snö imårn så de är nog ingen risk..å de ska bli kallare igen oxå!

    SvaraRadera
  2. Jag ladda ner firefox och så funka det. Konstigt. Hihi skönt att det funkar igen. Kram

    SvaraRadera
  3. Palt är gjort av potatis och mjöl oxå har man rimmat sidfläsk i :) Låter inte så gott men jag lovar det är mums :) Kram

    SvaraRadera