söndag 18 mars 2012

Tredje gången gillt! ;)

Denna helgen har verkligen gått undan men vi har fått så mycket gjort. Vilket är skönt.
Igår åkte vi enbart och gjorde lite ärenden samt handlade en del på ica... sen bara "slappar" dag och njuta av att pappa var hemma för barnen.
Sen när barnen lagt sig så gick jag ner och började röja och fixa ordning i källaren. Åh sen när Svea somnat kom Jimmy ner och hjälpte mig, kl 22 var vi färdiga men jäklar vad bra de blev! Super nöjd så nu behöver vi inte fundera på det mer. :)
Sen startade vi söndagen med att städa övervåningen, söndag = städdag i detta hus ;) så Jimmy dammsög över våningen sen torkade jag golven uppe. Sen knackade de på dörren, alltså första gången jag hällde upp skurvatten ;) Det va Daniel, Fia, Nelly och Nova :) De hade varit så hurtiga och gått hit ner i regnet :) Så de blev en pratstund och bus (skrikande ungar av olika anledningar) precis som de ska va... hehe!
Sen sa jag att jag lovat Svea att vi skulle åka och bada, så frågade Fia och Daniel om inte de skulle följa med, de gjorde dom :) Så de gick hem och sen möttes vi upp i Svenljunga, Jimmy skulle vara hemma och städa och fixa parabolen så Cecilia och Linnea mötte upp för att hjälpa mig med barnen.
I utbyte tog morsan med min hund som fick p-spruta så kanske vi slipper skendräktigheten...... trist och jobbigt för både henne och oss...
Sen åkte vi till Hid för att hämta batteriladdare och hårtrimmer, Svea hade beställt "moner" och köttfärssås ;) Så morsan hade fixat spaghetti å köttfärssås tills vi kom, å gud va gott de var ;) Super hungrig efter badet, Fia och Daniel hängde med dit ner med :) Så blev nästan en hel dag ihop, tack så mycket :D Det får vi göra om! :)
Sen åkte jag och barnen via Svenljunga igen för att hämta en matta jag hittat på loppis på fb, i Svenljunga loppis, för 200:-.
Så till min stora besvikelse hade Jimmy inte fixat städningen :( men jag började torka under sofforna och så la vi dit mattan, åh så himla bra det blev, det var precis som pricken över i:et :) Det var en stor matta så passa perfekt i vårt vardags rum, 200x280 för 200:- tycker jag var ett kanon pris!
Så nu var alltså skurhink nummer 2 upphälld, så torkade färdigt runt soffan och under bordet... sen sa Jimmy att Lillian ringt och skulle hälsa på, så Lillian, Petri och Pär ramlade in :) så då blev de fika, lite bullar å muffins samt planering av sandlåda. De kommer barnen å gilla! :)
Sen direkt efter att Lillian å de åkte så klippte jag först Jimmy och måste säga att de blev riktigt bra. :) Sen var de Bella´s tur, får passa på när vi har en fungerande trimmer.
Efter de så blev de mys i soffan med barnen, läggdags och Jimmy gick som vanligt upp med Svea och la henne, Arvid lägger vi bara sen somnar han själv.
Så då började jag städningen igen, torkade av bänkar, bord och toalett å den tredje hinken med skurvatten upphälld ;)
 
Men nu blev det klart, så nu är hela huset i topp skick, från topp till tå! :) Dammsugit och skurat :) så skönt! Och vi har haft en liten städ diskussion så nu är vi nog på samma nivå jag och Jimmy ;)
Så underbart skönt de ska bli att gå upp imorgon och vänta att det är rent, fint och doftar gott! Om jag har städnoja för att jag är gravid?! Nej... eller kanske lite men de luktar så himla gott när de är rent ;)
Nehe nu väntas en dusch, imorgon ska de bli spännande, jag å barnen ska vara på bvc kl 10 för 2½ och 1 års kontroll... kommer säkert gå ypperligt, hoppas jag :P Bara hoppas Svea pratar som hon kan och inte bebis språk ;)
Nu ska jag och min livliga och vilda bebis ta oss en dusch! :) Men de är så underbart och känna bebisen röra på sig. :) Längtar dock till Maj så vi får se vårat lilla mirakel :)
 

2 kommentarer:

  1. WOW, vilken helg ni har haft. Härligt när man får så mkt gjort och även hinner träffa folk, lek med barnen och känslan i kroppen över ett fint och rent hem. Lite avundsjuk är jag.......här har det varit fullt upp med träningar x flera som vanligt. Mannen iväg 6 timmar på hockeymatch på lördagen och på söndagen mellan barnens träningar och barnkalas så låg han pga förkylning (barnvirus från ungarna) så några knop gjorda har det inte blivit här.......Hunden har jag dock klippt klor på gjort öronrent och borstat så det är ju alltid ngt;)
    Besök på BVC är alltid spännande......snart har du tre som ska dit;) Idag väntar det utvecklignssamtal för dotter min, det är alltid lika spännande och se och höra vad de har att säga, hoppas ju på samma uppfattning som en annan har om sitt barn.
    Ta det lugnt emellanåt också, glöm inte det och du härligt att du har fått din man på en bra städnivå, jag jobbar fortfarande på det och lyckas aldrig känns det som, tips tages tacksamt emot. Kram på dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de härligt och få lite gjort! Samtidigt som man känner att barnen hamnar i fokus :) Trist å vara sjuka, de är nackdel med förskola/skola, barnen drar med sig en massa skit hem ;) hehe
      Ja vi diskuterade fram igår att Jimmy faktiskt måste ta sitt ansvar med, är ju inte bara jag som har två barn å hund som skitar ner, å båda två vill komma upp till ett rent å städat hem, så tror han förstod vad jag menar ;) Hoppas de iallafall.
      Ja jag hoppas de har överseende på bvc om mina inte är "perfekta" även om de brukar sköta sig men jag blir alltid så stressad, men ska försöka låta bli de idag ;) de får ju skylla sig själva när de tar två tider efter varann ;) Men hoppas som sagt de ska gå bra.
      Hur går de för dig då? Börjar närma sig nu? :) Jag tänkte vi kunde hoppa över april månad å gå direkt till maj ;)
      Kram

      Radera