måndag 26 mars 2012

Hujedamej vilken dag!

Denna dagen har bara sprungit iväg... svisch sa de bara ;) Börja med att barnen sov till halv åtta resp. kvart i åtta... så imorgon blir de å köra upp de lite tidigare ;) sen frukost dags, efter de kom Fia, Nellie och nova :) vi åt lite tårta sen gick vi till lekplatsen och lekte, sen hem för att steka pannkakor till lunch :) Och väl hemma har Sefina hoppat ur inhägnanden... åh till slut hittade vi henne under altanen..
Men in och steka pannkakor. :)
Sen gick de och hämtade sonen på dagis, och då sov Arvid, jag och Svea hängde tvätt, och sen lekte Svea i lekstugan medan jag satt och gungade vagnen lite med foten och solade, så skön den stunden var, bara lugn och ro :) Sen vid två tiden kom Nettan, Ayline och Milton för att äta tårta :) Full rulle igen, och barn åt olika håll ;) vi var ute till ca kl 15.40 och sen in å äta tårta och kex med smör på. Mumsigt.
 Sen hokus pokus var klockan 17.. hallå... vart tog tiden vägen idag?! ;) Men så skönt när de är så för Jimmy ringde hem tidigare på dagen och varnade att han skulle bli sen. 
När Ayline och Milton åkte hem så plockade vi ner tvätten, och lockade upp en massa leksaker på utsidan. Sen hoppa lite på studsmattan och så. :)
In och äta kvällsmat, Svea bestämde att vi skulle äta yoghurt och sagt å gjort, yoghurt i hela köket ;) hehe
 Så de blev ett härligt kvällsbad :)När vi var klara med badet så gick jag och Arvid upp och vek in tvätt å tog på pyjamas, sen kom pappa hem och barnen blev jätte glada :) Svea ville att jag skulle ta kort på henne och pappa.
Nu tittar vi på familjen annorlunda och bebisen försöker knöka ut utrymmet tror jag allt ;) trycker och knör som bara den, den får ju faktiskt ta hänsyn till att jag ska få plats med :) Nu som sagt familjen annorlunda, sen på bar gärning sen sängen, någonstans där emellan ska jag duscha med.....
Ha en trevlig kväll, imorgon är en ny dag med nya möjligheter <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar