onsdag 7 mars 2012

Ska vi eller inte?!

Ja det är den stora frågan idag, ska vi gå till kyrkis eller inte, Svea är lite små gnällig fortfarande, men Arvid är helt frisk. Får se vad Svea säger när klockan börjar närma sig kvart i nio, vi kan ju gå dit och hem tidigare om Svea inte skulle orka med, en hel dag på dagis skulle hon inte orkat med i allafall. Men två timmar på kyrkis kan kanske vara kul?! :)

 

Just nu sitter vi i soffan och tittar på Rasmus på luffen, jag och Svea, Arvid springer runt bort i lekhörnan och leker = plockar ner en massa leksaker mamma ska städa sen ;) Men de gör jag så gärna så :) Bara han är glad och nöjd! Det är så skönt nu när han är på bättre humör, ljuvligt! Får ju faktiskt gjort lite mer saker här hemma då. Natten har varit bra, Svea väckte mig först vid 2 tiden och frågade vart hennes vatten var, sen kl 3 väckte hon mig igen för då skulle vattenflaskan fyllas på ;) Men sen sov vi till kl 6.40 så helt okej! Sen gick vi upp å grejade i ordning oss lite så vi är lite förberedda ifall att vi ska gå till kyrkis :)

Nu ska jag hämta tandbortsar, hårborstar och fräscha till mig lite. Så man känner sig lite finare åtminstone, är så taggad att komma i form efter graviditeten nu, nu jäklar ska kilona väck, för de lär inte bli lättare ju äldre jag blir och jag vill inte bli en tjockis mamma som inte orkar leka med mina barn :)Till en början blir de promenader och liknande, sen får vi se om tid finns till att avancera träningen vidare men promenader i frisk luft skulle funka fint till en början. Å då är jag lite extra sugen på ha en babytravel vagn med liggdel... hum.. kan jag inte få lite extra pengar så jag kan köpa en sådan?! :) Det hade varit ypperligt ;)
Nehe dags att sätta fart å jaga tandtroll...

1 kommentar:

  1. Låter som en lugn morgon........själv har jag fajtats med en 2 åring som ligger back i sömn och har en utvecklingsfas som han har svårt att hänga med i själv. Egenviljan är stark, blev mer än tokig för att jag inte tog på tjock tröjan under jackan när han skulle till dagis (behövs ju inte när man ska åka bil samt att han bytte tröja själv när väl jackan var på....)Som tur väl var "rätt" fröken enl honom på dagiset och tog emot annars blir det fel där med. Undrar vad det ska bli av denna lille man;) Han gav mig världens underbara puss när han vaknade idag och kram på det så det får jag leva på idag;) Detta med träning längtar jag efter också, bara komma i gång och gå promenader, det är ju rätt tid på året att få barn, härligt. Får hoppas att Svea är mkt piggare nu och att det håller isig. Ha en trevlig dag, kram!

    SvaraRadera