fredag 9 mars 2012

Avslängd från bussen, avslag från fk, vilken härlig start på helgen!

Ja gud vilken härlig start på helgen. Först har vi varit i Tranemo hos tandläkaren. Och de var faktiskt en fin och duktig sköterska men dock 15 min sen... trist att inte de ska behöva hålla tiderna!
Innan dess gick vi till affären och köpte lite extra ingridienser till våran middag. ska bli gott!
Sen skulle i åka hem, men tji fick jag! De fanns redan en barnvagn på bussen så fick inte komma in med min barnvagn, frågade kärringen om hon betalar min taxi resa hem men de gjorde hon inte! Så hon slängde av mig från bussen, utan hänvisning till annan buss eller något, så nu ska vi bara åka upp de sista pengarna på kortet eller om jag skickar in det och begär pengarna tillbaka.
För västtrafik ska jag INTE åka med mer. Så otrevligt bemötande så man blir mörkrädd! Jävla kärring! Så får väl gå till banken å ta ett lån för att köpa en bil till så jag kan ta mig någonstans.
 
Sen kommer jag hem och har fått ett trevligt brev, avslag för min graviditetspenning, så får la sätta mig och överklaga den skiten med... jag har inget jobb som jag inte skulle klara pga graviditeten, fint att en kärring i kontorsstol kan säga de som troligen aldrig satt sin fot på ett äldreboende!
Blir så trött på alltihopa så skiter la i att överklaga de med!
Nu tittar vi på Madicken och Arvid sover. 
Hoppas på någon ljusning denna helgen just nu har jag bara lust att lägga mig under täcket och inte gå upp mer! Varför ska ALLT krångla för?!????!!!! Blir så less på skiten!

13 kommentarer:

  1. Fy vad trist, var för händer allt det jobbiga på en och samma gång?????
    När man blivit nertryckt av en sak så fortsätter någon att trampa på den som redan ligger ner, fråga mig jag vet.......
    Det är inte lätt att samla i hop sig och ta nya tag, en gång satt jag bara och lipade en hel em pga av en sådan här dag som du haft. Jag ringde min man och bara grät och tyckte mest synd om mig själv i hela världen just då.
    Nästa dag så tog jag nya tag och ringde en massa samtal och krånglade hit och dit, tillslut så kom den ena lösningen efter den andra. På försäkringskassan bytte jag handläggare........ Drygt detta med buss, jag är också en bussåkare och man vill gärna komma hem när man har tänkt sig......man har barn som inte alltid är så anpassbara, så bättre utrymme för vagnar så att man kan åka när man tänkt sig vore bra tack......
    Du får nu ta och mysa extra mycket med dina barn och försöka glömma allt över helgen och ta nya tag på måndag. Ha det så bra du kan och kom ihåg att inget av detta är ditt fel......kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det konstigt att allt jobbigt ska hopa sig? Får la sätta mig och skriva till fk, jag fick gp förra gången å jobbar på samma jobb. Undra om fk tar ansvar för att mitt barn kanske far illa för att jag går och jobbar. Egentligen skulle jag gjort det bara på pinschi. Men risken är att jag inte orkar. Kram

      Radera
  2. Så dåligt med bussen! Får de ens göra så?!? Är det fullt har de ju skyldighet att sätta in extra bussar ju! Tycker definitivt att du ska ringa västtrafik o klaga om inte för din egen skull så för nästa barnfamilj som inte får åka med!!! Det är ju diskriminering!!! Hoppas att din helg blir bättre än starten på den! Kram Josse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men de var inte fullt. Bara på barnvagns platsen, hon erbjöd inte ens att jag kunde lasta in vagnen i bagage utrymmet utan då bara att du kan inte åka med. Jag skulle ta nästa buss. Den 350 gick om en timma, hur visste hon vart jag skulle å vilka tider jag hade som jag skulle passa. Jag har mailat väst trafik hör de inte av säg så är säkert tidningen intresserad. Ja fy bara å försöka samla ihop sig igen å hitta orken. Känns som om det alltid är något som ska gå emot en. :( kram

      Radera
  3. FK är dumma i huvudet allihopa, det handlar om att få rätt handledare. Alla har fått hel på mitt jobb förutom jag och ändå gör vi samma jobb!! Men de som sitter nedpå sina feta arslen får säkert hel utan lyfta ett finger!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, tror fk handläggare skulle behöva ge sig ut och prova jobba lite istället för att bläddra papper. Men jag fick gp förra gången med arvid på samma jobb. Underligt.....

      Radera
  4. Gnällspik!

    Du reser i mån av plats, och fordonet får inte ta fler barnvagnar än vad det finns barnvagnsplats för. Detta av säkerhetsskäl. Men det är kanske viktigare att riskera barnets liv än att följa säkerhetsföreskrifter...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte bussen last utrymme? Så då menar du att jag ska missa mina grejer som jag planerar och tider att passa för att jag ska vänta en timma till nästa buss med två barn s om ska ha lunc h? Å skriv ut ditt namn när man kommenterar, så du kan få ett svar.

      Radera
    2. Och om de redan står en barnvagn där ska jag hämta på nästa buss då?

      Radera
  5. Har du inte tillräckligt utav Arvids dagar så du kan vara hemma tiden ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jodå jag kan plocka på honom men måste skydda sgi nu med så måste plocka fullt nu. :/

      Radera
  6. Jo jag vet hur det är =) men då är det ju lungt egentligen eller? då måste du väll inte gå tillbaka att jobba?

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej rent tekniskt klarar jag mig på arvids dagar men ska överklaga för jag hade samma jobb förra året och då fick jag gp. så ska försöka skriva ihop ett brev här i dagarna. :-P

      Radera