torsdag 15 mars 2012

fullt ös!

ja denna fm har bara svept förbi. Svea åkte till dagis sen har jag och Arvid städat, bytt i alla sängar, å vattnat blommor. vi har monterat ihop hyllan till städskåpet och plockat ordning där. tvättat 2 maskiner tvätt. sänkt värmen och luftvärmepumpen.
snu har vi precis ätit lunch. snart ska vi gå till dagis och hämta Svea. en bra dag hittills, tänk vad lite ordning och reda kan göra runt omkring en :-P
Nehe jag får ta och fortsätta min aktiva dag och försöka få bukt med min skendräktiga hund

2 kommentarer:

  1. Jisses vad duktigt du har varit;)
    Härligt när man får mkt gjort. Min lista på vad som borde göras är lång och många drömmar har jag för att få mer ordning i hemmet här inne.......då får mannen för sig att han ska gräva ett trädgårdsland och fixar ute hela den lediga tiden då vi inte är klara här inne.......det är ju saker som jag inte kan göra som han skulle hjälpa mig med, men sådan tråkgöra slår min man bort. Ordning och reda är ju bara så underbart, har ett barnrum att fixa lite med, garderober att göra i ordning med mera.....Är i allafall glad att jag har anlitat fönserputshjälp v 14, det ska bli så skönt att se ut genom fönsterna igen och slippa gå och irritera sig på dem;)
    Glöm dock inte vila emellanåt, vi kvinnor brukar vara dåliga på det och ska bara hela tiden.......kram på dig och ha en fortsatt trevlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe ja ibland går de av bara farten så bäst att passa på när energin är på topp! ;) För sen vet jag att dagarna i soffan kommer tillbaka :)
      Haha typiskt karlar ;) fast min skulle aldrig få för sig att gräva land han gillar inte trädgården ;) ah fönstrena är så trista.. samtidigt som man vet att de blir hundra nya små fingeravtryck men visst är de trist när solen lyser å allt syns.
      Vi har en källare å ta tag i samt gräva bort lite diverse buskar å liknande. ;) men får la ta de lite längre fram sen... hoppas ni får ordning på eran att göra lista med, man får mindre stress i kroppen när man vet att det är ordning å reda :) Kram!

      Radera