söndag 4 mars 2012

Olika prioriteringar

Idag har vi städat hela huset. Skönt och ha fint och rent hemma. Synd bara att vi prioriterar så olika. Visst jag kan köpa att Jimmy vill ha det lugnt på helgen, men vi bor i hus och vissa saker som behöver göras och fixas. Då får man ta de sen tiden man är hemma för jag kan inte ordna allt med två barn hemma. Men men, är la bara jag som är löjlig. Men en bra kvinna reder sig själv så i detta fall så jag ska nog fixa de med! Idag ringde de i kyrkan för Vilmer. Måste typ vara tusen känslor och vara där. Jag tänker på Malin och hennes familj dagligen, hoppas de kommer framåt på den knaggliga vägen <3
Vad eftermiddagen bjuder på vet jag inte men det blir säkert något trevligt...
Sen undrar jag om bara för man är gravid innebär det att man räknas bort från allt som händer eller är de för jag är en sådan jävla tråkig person som ingen vill ha och göra med?
Yes de är en tycka synd om mig dag, för folk hittar på saker runt om mig hela tiden men aldrig någon som frågar om jag vill med men men jag har mina två, snart tre barn. Jag ska verkligen se till att leva ut livet med dom. För dom är de bästa som finns!
Nu ska jag se på skidskytte, undra vad det blir för valör på medaljen?

2 kommentarer:

  1. Känner igen allt du skriver, min man är hopplös......bortskämd heter det, och nu när jag inte kan göra så mkt så skiter han totalt i alltvad hem heter..... Han kör till barnens träning och går ut med hunden. Men allt annat då????????jag kryper fram och biter ihop och gör saker jag inte borde sedan ligger jag och gråter av smärta, men någon måste se till så vi inte dör här hemma pga 0 mat, dammallergi, smutsiga kläder och se till alla läkarbesök, utv samtal, planeringar, hela och rena barn..... Listan kan göras lång samtidigt ska jag visst också göra ett barn i min kropp.....Hade jag bott närmre hade jag gärna hittat på ngt, för i min värld är det samma sak på den fronten oxå;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur jag inte är ensam då.. brukar säga att jag har 3 barn redan ;) får gå efter honom med å ordna. Ne precis de stannar ju inte vid att barnen har fått mat ;) de är en hel del till efter de... tur vi kvinnor är rediga ändå!
      Ja de hade varit kul och träffa dig live! :) Vi verkar ha mycket tankar och värderingar som håller ihop ;) Kram

      Radera