torsdag 12 maj 2011

Jag hann med det & Grattis!

Ja dagen har gått i ett verkligen, det har varit städning av hela huset, bytt sängkläder, handdukar, dammsugit och torkat golv. Sen var det tvätten å givetvis ska jag ta hand om Arvid emellan de med ;) Så jag var klar 12.55 och då var det bara att klä på sig och gå ut för att hämta Svea på dagis, har även tvättat upp overaller samt mössor och vantar å lagt undan nu så nu får de inte bli kallt igen :) Som sagt, gick upp och hämtade Svea och hem igen, plockade ner tvätt ute och hängde upp ny sen gick vi in för de kom lite regn samt var Arvid ledsen.. å hungrig. Lagom tills Arvid hade ätit klart så kom Jimmy och vi skrev hans lönelapp och han grejade lite. Sen bar det iväg till affären för att veckohandla. Tyckte de blev dyrt för mängden mat vi köpte men mat behöver vi så tyvärr går det inte att tumma på ;) haha
Så bytte jag även storlek på byxorna, de var för små, mina höfter var för breda, men sen när jag kommer hem och ska prova så står det en storlek på lappen och samma storlek som jag hade på de andra i byxorna. riktig besvikelse :( Så nu måste jag byta de igen! Skit!
Vilket fall så kom vi hem och så plockade vi in maten, lagade middag och plockade ordning efter det, sen badade vi Arvid och sen var de nagelklippardags. Gick dock inte bra på Arvid men han överlever de med! Bebisars naglar är svåra att få bra :/
Ja sen var de läggdags och idag tog det inte mer än 1½ timma å lägga Svea, woho! Så nu har plockat in den sista tvätten så ska gå upp å lägga in den innan jag kryper till sängs. Så denna dagen har klaffat bra! Det går undan dagarna när man har så mycket å göra :)



Hoppas ni har en bra dag och hipp hipp hurra för Sandra som fyller år idag!

1 kommentar: