söndag 6 juni 2010

Världens mest lyckade överraksningsfest!

Denna helgen har varit underbar och helt suveränt lyckat. Det började i februari med att jag skickade ut inbjudningar till Jimmys 25 års kalas, och vi fick så sakta in respons från olika håll och det började knata uppåt på hur många som kom.
Till slut blev vi 40 nåt... I alla fall så började lördagen med att Jimmy åkte med sin pappa och Björn på veterna marknad till Nossebro och under tiden stressade jag runt och Pappa, Maria och Pär satte upp tält och fixade. Sen ringer jag Jimmy och han säger att han är på väg hem, panik in i bilen springa ner och hämta Svea och Bella och hem för att tvinga lägga Jimmy i sängen en stund. Och när han kommer hem är han full haha, shit alltså.. Men sen sov han ett tag, Chrille och fredde kom och hälsade på medan han sov och sen väckte jag Jimmy när det var så nära tiden som möjligt och han fick gå in i duschen och sen klä sig igen, och han går å tjötar om hur tråkigt det är att behöva hjälpa till på släktkalaset som han tror vi är på väg på... Och hur dålig stil det var av chrille och fredde att inte komm aoch hälsa på...
Sen kommer vi dit så säger Gustav till Jimmy att hjälpa honom i garaget. Jimmy går in efter Gustav i garaget men vänder i dörren, helt chockad och vänder sig mot mig längre bort, va fan gör dom här???
Då stog alla gäster där inne och han såg så ja det finns inte ord men vi lyckades trots att så många visste om kalaset så lyckades vi hålla det hemligt!
Han såg helt lamslagen ut ;) hehe Men sen lugnade allt ner sig och det blev en toppen kväll med tipspromenad som var rätt improviserad och trevligt sällskap.
Verkligen ett stort tack till alla som kom, ett särskilt tack till Lillian, Göran, Pappa, Maria, Gustav och Pär som har hjälpt till med allt! Tusen tack! Jimmy är toppen nöjd och självklart jag med!!
Vi firade idag nationaldagen med att inviga grillen, maten blev super god och det var helt underbart att ha trädgården full med folk! Jag älskar det verkligen! :)
Idag var vi Anders, Sandra, Chrille, Angelina, Rickard, Mormor, Jimmy, Svea och Jag! Helt underbart kul! Det är så härligt att ha många vänner omkring sig! Tack till er alla!

Längst ner till höger i bild sitter mormor :) har egen bild på henne men vet inte om jag får lägga ut den ;)

Provgrillade grillen idag med, och jimmy var hel nöjd med resultatet och vi övriga kan bara stämma in.. tror jag :D

Den fina grillen täckt! :) Och blommorna vid sidan har Jimmy oxå fått.

En massa kort fick Jimmy oxå.

Svea fick 9-månaders paket utav Jimmys faster Ann-Charlotte och hennes barn Andreas, Robert och Linda. Och Madde som är Roberts tjej :)

Soda stream pryder nu vårat icke så vackra kök!

Blommor och en ölhatt. Jimmy undrar mest om det är ishockey eller fotbolls vm... men han hejar på färjestad! haha

Och den bästa kommentaren på morgonen: Det kanske inte är så farligt att gifta sig trots allt ;) Så nu är det bara att hålla tummarna på att det blir bröllop inom en snar framtid ;)
nu ska jag och Jimmy ner i vårat biorum och kolla på flickan som lekte med elden!

1 kommentar:

  1. Hej, ikväll kommer en tävling ut för regniga dagar. Då du skrev en kommentar med får du en extralott i tävlingen om du är med, skriv till det när du tävlar.

    SvaraRadera