onsdag 9 juni 2010

Funderingar kring företagande.

Ja nu har vi funderingar igen, om någon vill hjälpa till så kommentera gärna!
Nu är det så då att vi vill starta ett företag då dyker det upp lite frågor,
Vilken bolagsform ska vi ta?
Hur svårt är det med moms, avdrag, inbetlaningar angående skatter m.m.?

Marknadsföringen ser jag inte som ett bekymmer, det har vi koll på. Sen är det frågan om med lokaler.
Hur ska vi göra med det? Ska man hyra eller vad kan tänkas hittas på? Är det värt att satsa? Vågar man satsa?
Vi VILL satsa och göra vårat eget, men många som inte tycker som vi men samtidigt kan man väl försöka, det kan ju inte bli mer än fel, eller hur?
Mycket funderingar och tankar just nu!

4 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket! Ja nu börjar det underbara - det som vi väntat så måna långa månader på :) Härligt!!!

    SvaraRadera
  2. Många beslut att fatta ;-) en del enkla en del svåra... som man brukar säga - gör det - men gör det bra... då kommer ni att lyckas!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har läst till egen företagare och det är svårt i början med alla grejer man måste kunna med moms skatter ekonomi osv men när man väl börjar lära sig är det inte så himla komplicerat (enligt min mening)det bästa är ju att ta några kurser i det så man lär sig.

    En dag vill jag med satsa på något eget och jag tycker absolut att ni skall göra det om ni känner att ni har en bra affärside och tror ni kommer klara det och framförallt orka för det kräver nog en del envishet och tålamod:)

    Och sen framförallt skit i vad andra tycker det är ni som skall göra det valet:)

    SvaraRadera
  4. En starta eget kurs låter som en perfekt start för er. Jag såg på Wloggen att du funderade på det.
    Skit i vad andra tycker, en del företag lyckas och en del misslyckas. Bestämmer för att ert ska tillhöra den lyckade kategorin. Håller med Petra, tänk kvalitet i allt ni gör!
    Lycka till :-)

    SvaraRadera