torsdag 7 juni 2012

Ordet banta, diet, mindre mat - helt fel!

Visst är de underbara ord, kom i form till sommaren! Beach 2012... alla dessa ord, har tvärtemot funktion på mig. Jag är så taggad att gå ner mina femton kilon... (då väger jag mindre än innan Svea) men vet i fan hur jag ska ta mig dit.
Ju mer jag tänker på att gå ner i vikt desto mer sötsug får jag... :( Desto hungrigare blir jag med... Jag skulle behöva bli av med sötsuget och få ett par timmar till varje dygn för att hinna med allt jag vill göra, tiden går liksom åt till alla måsten.. helt galet! Men måste verkligen ta tag i detta nu, dags å bli av med Sveas gamla gravkilon och kunna börja njuta av min kropp istället för att se den med äckel päckel ögon...
bild lånad från google
Jag VET att jag kommer må så mycket bättre, jag VET att jag kommer känna mig fin och orka leka med barnen, inte känna mig som en flodhäst. Jag har kunskapen om hur jag ska gå ner men lik förbannat sötsug, skulle kunna gå till köket nu och fixa ihop något jag gillar. Men ska försöka stå emot. Har ju precis ätit mat för jisse namn! Jag behöver en morot, något mer än vad jag redan vet...Frågan är bara vad... vill så gärna ha den kroppen jag vill ha.. känna mig stolt och nöjd, snygg och fräsch (utan smink) 3 barns mamma i sina bästa år? Dags att sätta ner foten för mig själv kanske och ta tag i saker å ting? Hade jag haft tiden hade jag mer än gärna börjat spela fotboll, men när ska jag hinna med de?? :P Nehe nu jäklar!
Ska ta beslutet och fixa till detta, det måste ju gå på ett eller annat sätt! Utan att lägga all fokus på vad man äter.... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar