tisdag 5 juni 2012

En ny familjemedlem på gång!

Ja nu var de dags igen, Jimmy har tjatat och fått sin vilja igenom och för Chryslerns skull så gick jag med på de och för min egen ;) Inte det att jag ska lata till mig nu utan jag ska gå/cykla de jag kan! Men Jimmy har köpt en egen pendlar bil, som drar mycket mindre och var billig men mycket servad och mycket gjort på den. Så det återstår å se om det är ett kap eller inte! ;) Man vet ju aldrig med begagnade bilar så bara å hoppas! Bara hoppas chryslern håller ihop :)
Så nu har jag bil hemma och nu har jag möblerat om i bilen så Svea och Arvid ska sitta tillsammans längst bak, och Freja bakom passageraren. Är faktiskt riktigt nöjd med den fördelningen, jag har även plockat av tyget på sitsarna så ska tvätta upp de så de blir fina och rena :) Det behövs kan jag lova!
Ska bli intressant och se om jag får tillbaka de lika bra som de satt från början.
Jimmy städade ur sin bil och jag ska dammsuga ur bättre i min och torka av bältena när jag sätter tillbaka sitsarna.
Så de blir nog ganska bra sommar, men de ska bli väldigt spännande och vara hemma själv med alla tre ;) jag tror att de kommer gå super bra när jag väl behöver vara själv men måste jobba lite på rutinerna :) Har bra rutiner sen innan ska bara få med Freja på de med ;)
Nu har vi ätit lunch, städat upp och ska snart dammsuga, Arvid ligger uppe och sover middag, Freja i vagnen och Svea kollar på skönheten och odjuret. :)
Jimmy ska snart få springa ut och hämta in dammsugaren från bilen å ta sig en svängom!
Men har en stor önskan... de där staketet, Arvid rymmer fortare än man hinner blinka! :P
Men de kommer väl så småningom de med ;)
Snart får vi besök av bvc Bodil... Har aldrig haft hembesök innan så vet inte vad hon ska göra här riktigt ;) Freja har tappat navelgrejen och börjar få fin navel istället.. gillar inte de där ;) tur den trillar av fort! Nehe nu får jag nog sparka lite på Jimmy och vilken tur att vi tog en fm promenad idag! För regnet öser ner just nu.....

2 kommentarer:

  1. Vi har heller inte haft bra väder:( Nix, ingen bebis på väg.. 3 nätet har legat nere heladagen därav ingen inlägg, men nu ligger det jag skrev imorse ute:)

    SvaraRadera
  2. Finaste bilden;) underbar på alla tre. Härligt att allt såg bra ut och hon ökar bra. Vikt. Själv så njuter jag i sommarstugan av att slippa många måsten och bara varq för ett tag!!! Kramis!!!

    SvaraRadera