torsdag 14 juni 2012

Kämpa på!

Det som är allra jobbigast just nu, det är sömnbristen...
Freja och jag hade en fight igår och jag vann! Hon sov i sin säng mellan 23-1.30.
Sen sov hon jämte mig för jag var helt slut, å igår kväll mitt i Frejas illvrålande ;) så somnar Jimmy bara.. hehe men men är man trött så är man ;)
Svea hämtade jag in till oss med, har fått den där tjiliga natt hostan igen :( Hoppas de går över fort!
Nu på morgonen har jag hunnit byta i alla sängkläder, vikt in en tvätt som Jimmy la i torken innan han åkte, redigt! Tvättmaskinen jobbar på för fullt! Och diskmaskinen är ur och i plockad. Skulle behöva dra ett varv med dammsugarn...Men just nu gick orken ur mig, kanske är värd en stund på soffan ;)
Har börjat ett nytt sätt nu på dagarna, hoppas att de funkar nu! :) För vikten går neråt, vilket är underbart skönt, såhär lite har jag inte vägt sen jag väntade Svea. Härligt och de är fortfarande mycket kvar på magen som ska bli lite "stabilare" ;) så förhoppningsvis lyckas jag gå ner mina kilon, är ju lite roligare när man trivs med sig själv.
 Funkar mitt sätt ska jag avslöja vad jag gör ;) men det återstår å se, och någon svält metod fungerar inte för jag måste ha tålamod, ork och bra humör ;) de uppskattar både sambo och barn tror jag, ska jag börja "banta" genom att äta mycket mindre kommer jag inte vara rolig att ha å göra med.. så därför ska jag prova de här nu :)
Nehe torka av köksbordet å se om de finns någon god fryst mat jag kan äta innan jag hämtar Svea på dagis, Arvid har skött sig fint hos mormor, sovit hela natten i resesängen :)
Svea har dock varit lite orolig.. igår kom hon och hade klätt på Bella kopplet och sa att hon måste gå...
- vart ska du?
- Jag måste gå å hämta Arvid...
Sötnöt :) De gillar varann trotts allt... Och imorse så hittade hon en napp som tillhör Arvid i vår säng, då skulle hon springa och leta efter Arvid för han skulle få nappen. :) Så de blir nog lycka när han kommer hem idag! Nehe torka bord var de och ett stort kallt glas vatten, törstar snart ihjäl :P

1 kommentar:

  1. Det går i ett här med;) du verkar fixa det galant, glöm bara inte attvta hand om dig själv oxå.......det ärvannars lätt glömt. Allacdessa måsten är pissigt tråkigt, jag är gladast när jag tar barnen och smiter hemifrån och slipperbsevalla måsten;) trevlig dag och ta hand om dig, kram

    SvaraRadera