fredag 1 april 2011

förlossning-bb-hem-bb-hem

en vecka full med känslor. världens sötaste kille föddes i söndags, 12.09. allt var frid och fröjd förlossningberättelse kommer sen :)
så vi var kvar tills på måndagen, hur snäll liten kille som helst och Svea var överlycklig för bebis! Men skulle inte ge mamma och pappa en kram inte men sen när vi skulle åka hem gick de bra.
tisdag flöt på, Svea på dagis, och sen mycket vaket på nätterna, äter hela tiden gör han men somnar lika fort..
Vi får åka in på onsdag för återbesöket, han har sjunkit i vikt från 3430g till 3110g, fick gå ned max 25 g till, och vi hade världens otrevligaste BM, hon gjorde inte ens dag bättre direkt...
Så gjorde vi hörseltestet, de gick inte de heller.. så den dagen va jobbig! :´( Menotrevliga kärringen sa att vi skulle åka hem och komma imorgon igen och då måste han ha gått upp..
Sagt och gjort så lämnade Jimmy Svea på dagis så åkte vi igen på torsdagen.. dagis ringde på vägen till borås, svea har feber men som tur var så kunde pappa och Maria hämta henne... allt krånglade med andra ord från starten på den dagen...
Sen när vi kom till Borås fick vi en jätte söt BM som var urgullig... Men det hjälpte inte våran lille slöe kille, han hade gått ner till 3090g alltså under 10% som är okej..
Världen rasar.. vilken skit morsa jag är som inte ens kan mätta mitt barn! :´(
Vi blev inlagda igen... på BB. jätte söta BM hela kvällen och dagen.. skönt de hade inte orkat mer fler kärringar ;P
Så jag och lillkillen fick vara kvar på sjukhuset.. sen har jag vart vaken varann timme.. det tog ca 45 min att mata och ge extra efter pumpning och sen sov han en timma.. så kan säga att de har varit en väääääldigt lång natt...
Men nu fredag är vi hemma igen, han hade gått upp från 3090g till 3160g på mindre än ett dygn, på enbart bröstmjölk.. så vi fick åka hem idag. Skönt!
Men träffade mycket trevligt folk igår kväll.. många goa nyblivna mammor att prata strunt med ;)
Nu ska jag ta tag i lite städning här.. Jimmy fick åka extra till borås och köpa en kopp till att mata han efter amning med.. Svea grejar med babysittern undra om lillebror får sitta i den.... ?
Jimmy skulle även köpa lite kläder med.. Har ju bara massa klänningar och rosa saker ;)
Nu ska jag sätta fart.. skriver förlossningsberättelse snart.. nu när allt kaos har lagt sig och hoppas alla känslor ska stabilisera sig och jag kan känna att jag faktiskt är en bra mamma!

2 kommentarer:

  1. Grattis Hjärtat !
    Ja ni är helt underbara föräldrar helt klart bäst
    Vi älskar er alla fyra och tänk va rätt jag hade =)
    Kram Kram
    Stolt mormor och morfar till två underbara barnbarn

    SvaraRadera
  2. Finns här om du vill prata! massa kramar

    SvaraRadera