lördag 2 april 2011

Energin är tillbaks till en stolt 2 barns mamma!

Ja denna härliga energi! :) Mår super bra, det är varmt ute och jackan går runt utan att man måste dra upp den för att knäppa den.
Jag har världens finaste barn, tänk det är ganska underligt, jag är 2 barns mamma! :) En stolt sådan med till en 1½ åring som är super duktig men envis, men är man inte envis och vet vad man vill kommer man inte långt i världen.
Lillebror har börjat komma in i livet med, amningen fungerar, magen fungerar på honom, han är jätte snäll och skriker ytterst sällan, ligger mest och tittar eller sover. Han är så underbart söt! hjärtat smälter när man ser honom ligga och le i sömnen :)

Idag har vi varit på premiärtur med barnvagnen, hur lättkörd som helst måste jag säga. Kändes inte att man hade större vagn tvärtom denna var nära på enklare att köra och inte alls lika tung. Svea hade tur för det var tågbyte när vi kom ner till tågstationen. Lillebror skötte sig utmärkt! Sov hela tiden då med och sa inte ett pip.. :)

Nu på eftermiddagen fick jag lite städryck, för städdagen ligger på torsdagar egentligen.. Men var ju inte hemma i torsdags så idag har jag röjt runt, jag har plockat bort alla tjejkläder som inte lillebror kan ha, renbäddat sängarna, dammsugit och torkat golv samt torkat bänkar och rengjort toaletterna så nu är allt skinande rent! Det jag ska göra nu är att byta ut handduken nere på badrummet och vattna blommorna sen är det bara den vardagliga dammsugningen kvar tills på torsdag.
Har bara 2 maskiner tvätt kvar att köra imorgon med sen så, är vi ikapp där nere med! Så himla super skönt när man känner att man orkar.. Nu ska jag smyga upp och se om min kära sambo somnade med sin dotter vid nattningen ;) det är väldigt tyst uppe och han har inte kommit ner ännu... Så får springa upp fort medan lillebror sover.
Åh nu står min säng uppe och väntar på mig med fönstret öppet, det kommer vara helt fantastiskt att få krypa ner där idag och bara njuta av doften av rent och fräscht! Och ännu bättre imorgon är lillebror 1 vecka vilket innebär att Jimmy får vara hemma en vecka till... det kallar jag LYX för familjen!

2 kommentarer:

  1. måste få träffa er och den lille snart. är sugen på att köpa något klädes plagg så tänkte de är bäst att fråga om de är något speciellt han behöver? kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! Hoppas vi får se en bild snart :)

    SvaraRadera