fredag 19 februari 2010

Problem med att inte ligga på magen!

Jag har ett problem som jag tycker är lite små jobbigt just nu. Jag har också läst tidningen om hur farligt det är med barn som sover på magen....
Men vad ska man göra om man har en liten underbar dotter som är 5½ månad som rullar över till mage....? Jag kan ju inte tvinga henne att sova på sidan eller ryggen, eller som Maria sa, ha en en liten klocka som pinglar till varje gång hon vänder sig på mage... ;)
Hur gör era? Svea sov alltid på ryggen tills hon var typ 3-4 månader sen över till sidan, och nu sover hon på magen... e ju inte super hysterisk angående det men vad i jisses ska man göra.....?

1 kommentar:

  1. William har sovit på mage sen han var nyfödd. Min moster har jobbat på Neo i många år och förklara för mig att folk tror barn dör i plötslig spädbarnsdöd när dem ligger på mage. men i självaverker är det kvävningsrisken. har du ett barn som är stark i nacken och orkar komma runt med huvudet är det ingen som helst fara att ha dem på mage. O Svea är ändå över 5mån. så hon borde väl kunna hålla huvvet själv =D hehe
    SJälvklart hade inte William någon kudde när han var nyfödd o låg på mage utan den fick han när han var lite äldre.
    Hoppas allt e bra med dig.
    kram

    SvaraRadera