fredag 2 maj 2014

vad har dagen att erbjuda?

Ja, vad ska hittas på idag tro?!
Något måste vi hitta på iallafall, vill inte vara hemma.
Idag kommer städerskorna och städar med så då är de alltid kul att vara borta för att komma hem till de fina nystädade :-)
Dock har jag haft mer energi dessa dagarna så har orkat hålla efter både tvätt och städat det vardagliga.  Skönt!
Skulle med vilja ha en stuga/husvagn att åka till när jag vill, bara just flr miljöombytet.
Tror barnen hade uppskattat det med. Men vi får väl se. Finns lite planer för framtiden så snart inom ett par år kanske de kan bli verklighet.
Men det finns mycket saker som måste fixas innan vi kommit dit.
Kanske är de så att vi ska bygga om övervåningen,  bygga ut ett sovrum nere till oss för att få ordning,  men det låter väldigt dyrt. ;-)
Så ja vi får väl pyssla lite fram och tillbaka för att till slut få den ordning vi vill ha.
Men bron byggdes inte på en dag säger dom som vet så är väl bara att invänta tiden för att se vad som händer, först ska vi få en liten bebis ;-)
En påklädd bara två kvar.  ;-) plus mig själv. Sen ska vi komma på vad vi ska hitta på under dagen. Men vi börjar med en god frukost.
En ny bula åstadkom vi igår. Undra hur länge det tar att lära sig lyssna när man ber de göra si eller så. :-(
Eller framför allt inte göra. Men det tar la ett par år och Freja är mer vild än tam emellanåt..... nehe lite tv till sen måste jag nog kliva upp....

2 kommentarer:

  1. Ja..synd jag inte är ledig.. annars hade ni kunnat få komma och leka hos oss!

    SvaraRadera
  2. synd jag jobbar! Annars hade ni kunnat komma och lekt hos oss!

    SvaraRadera