söndag 4 maj 2014

Barns tankar

Ja måste bara dela med mig av Arvids tanke idag, han gnäller allt som oftast på att har ont i benen, det roliga är att han alltid har ont i benen när vi ska göra något som han anser jobbigt ;)
Så idag var jag nere och plocka ner tvätten i källaren. Ropar de uppifrån:
Arvid: Mamma!!! Maaammmmmaaa!!!
Jag: Ja, jag är i källaren!
Arvid: Mina ben växer mamma!
Jag: jaha vad bra!
Arvid: Japp!

Svea övar som sagt mycket på engelska men Arvid är inte sen på att hänga på ;) I Lördags frågade Jimmy (ursäkta om de är fel stavat)
Jimmy: Svea do you want to get to the supermarket?
Svea: Yes please!!!!
Inget mer prat om det, sen efter en stund:
Arvid: Ja, där ska de handla mjölk och glass.

Häromdagen bad jag Svea om skeden som låg lite snett under bordet:
Svea: The spoon?!

Freja pratar inte jätte mycket ännu, kommer väl mer och mer, men kanske är de för att hon också tittar på de här engelska programmen, ja de får tiden utvisa....

Nu ska här duschas! Snacka väl med bebis så den behagar att komma snart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar