onsdag 7 maj 2014

Oberoende informatör inför val

ja igår fick vi våra valsedlar, har inte ens öppnat de så vet inte vart jag ska gå å rösta ännu ;)
men alla politiker vill ju givetvis höja antal röstande i landet. Jag vet att det finns debatter i tv och så MEN dessa är alltid vinklade och de får aldrig prata till punkt utan att de blir avbrutna.

Så jag efterlyser att någon (kommun eller regering) tar tag i att ha information i aulor eller liknande, där alla partier som går att rösta på gås igenom, vad deras huvudsakliga vilja i de olika valen är samt vad deras huvudsakliga frågor är. För det är som rena grekiskan för min del. Jag vet inte riktigt vad jag ska rösta på men samtidigt måste jag rösta för annars kan jag inte klaga sen :D hehe

Så vad ska ni rösta och varför? Eller har du tips på hur jag ska hitta information eller något som INTE är vinklad eller skriven av någon som inte är oberoende?

Tipsa mig gärna, skulle bli jätte glad! :) Nu vila i en timma innan trollet, hönan och plutten ska hämtas ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar