torsdag 15 juli 2010

Rimstugan!

Livet har en lustig färd,
man blir visst aldrig full lärd,
saker kommer och går,
men det bästa består,
men de bästa kan lysa med sin frånvaro ibland,
men det gäller att inte få blodad tand,
man kan undra vad som är fel,
om det är jag som har någon del,
Kroppen arbetar emot mig hela tiden,
tänk om det ändå vore som siden,
lätt att gå och njuta av att mysa,
men nu känns det som om att det enda är att nysa,
Jag hoppas alla får vad de önskar sig,
jag hoppas alla de samma önskar mig,
Jag vill verkligen att min önskan ska slå in,
men just nu känns det som om jag bara vill byta skinn,
en kropp som fungerar som den ska,
tänk om allting mycket lättare va´!
Men nu ska här blickas framåt och se mot framtiden,
då kanske man kan finna ro och friden,
så vi våran önskan kan slå in,
Svea jag älskar för hon är dottern min,
Men nu har jag snart middagsgäster att ge mat,
hoppas de blir underbara fat,
En ide jag har på vad vi ska äta,
Det blir säkert en å annan potäta ;)

Wihow vilket rim jag kom på i min ensamhet! Längtar till Svea vaknar!

3 kommentarer:

  1. Hjärtat du är duktig du på allt =), ser fram imot ikväll ses snart
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack Hjärtat !
    För en supper trevlig kväll med god mat och gott sällskap, ses snar igen
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Du är grym på rim :-)

    Hoppas du visar upp i bloggen allteftersom dina vinster börjar trilla in. ;-) kram!

    SvaraRadera