måndag 26 juli 2010

Ärlighet finns det?!

Ärlighet är dyr gåva,
och det är inte många som har den kan jag lova!
Sviken, besviken och ledsen på en del,
men det är väl som vanligt mitt fel.
Ibland känns det som om vi skulle riva upp allt här,
köpa ett hus utomlands och bo där!
Bara slippa bort från allt skitsnack och förtal,
undrar om det skulle bli skillnad om man hade andra val.
Jag har en handfull nära vänner som bryr sig,
det är det viktiga för mig,
Men ibland trodde man att man var en bra kompis,
men när det kommer en nyhet får man diss,
man får höra den på håll,
folk tror man fattar noll!
Jag är inte kocko i bollen,
i ett litet samhälle har man kollen.
Men jag ska göra likadant tillbaka,
på eran egna medicin ni ska få smaka.
Men jag är hellre isolerad och ensam med de som bryr sig,
än så kallade vänner som som skiter fullständigt i mig.
Sanningen är hård men jag kan ta den,
men kom fan inte tillbaka och ångra dig sen!

http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.36618/Image/arlighet.gif

3 kommentarer:

  1. Låter som att du behöver en KRAM! <3

    SvaraRadera
  2. Kram..Finns här, säg till om du vill ses, har semester hela veckan :)

    SvaraRadera
  3. Hjärtat !
    Du vet att vi finns här för dig och din fam ...
    Kramiz

    SvaraRadera