tisdag 13 april 2010

Hurtigt!

Ja idag har vi varit hurtiga, först har vi varit nere i affären på morgon promenad med bella, postade Jimmys brev till Kalmar. Sen hem och byta från fleece overall till jacka, sen till Tranemo för att träna! Så härligt!
Sen kom vi hem och Svea åt lunch och lekte lite, sen fick Svea sova middag, hon sov i nästan 2 timmar, härligt!!! Sen kom hon upp och åt lite mellanmål, lekte lite igen, hon är så himla söt när hon leker! Hon går runt i gåstolen och hämtar leksaker från hyllan vi har sänkt ner så hon kan hämta saker där själv och det är hon hel nöjd med, jag med :) Hon går och läser lite böcker och hämtar lite annat smått och gott som ligger där =)
Sen gick vi runt fåle, men det är fruktansvärt hoppigt, Svea somnade till lite grann.. Men kan knappt varit 15min. Sen när vi kom hem kom det små skolbarn som sålde majblommor så jag köpte en liten krans, den sitter på vagnen nu :) Dagens goda gärning gjord!
Jag har hunnit kolla på ekonomin med, det ser bra ut denna månaden oxå hoppas det inte kommer allt för många suprise räkningar men det tror jag inte.. Så vi klarar oss en månad till sen :D hehe
Nu kommer elen bli billigare igen och det är skönt! Slippa dessa höga räkningar! YSCHA! men men så är det, å det är det värt för att slippa hålla på å elda, fixa med pellets och dylikt, vi tar igen den kostnaden på sommaren! Då kostar det typ ingenting!
Min dröm om Tunisien lever fortfarande i allra högsta grad! Ska bli sååååå skönt! Tror ändå det blir resan i början av september, tänk och bara slappa vid poolen leka med Svea och njuta av uppdukat bord! :)
Ska deklarera idag tänkte jag för jag har tagit fram våra lappar, så ska fixa till det med, får ju mer än 10 000:- tillbaka så det är väldigt trevligt. Det blir resan och så ska vi köpa en säng =) Nästa sommar är det nya mål ;) Nu ska jag leka med min lilla bus unge!
Ja just det ja, jag brukar ha henne sittande i sin spjälsäng när jag bäddar våran säng, idag kom jag in till en överlycklig Svea som har lyckats få tag i spjälorna och står upp, lilla skitunge! :) Men så lycklig hon var!! haha Sötisen!
Nu ska jag greja lite! Hej hopp!

2 kommentarer:

  1. NI ÄR SÅ REDIGA!!!!!

    SvaraRadera
  2. Har en tävling på min blogg som jag tror skulle passa dig =) Titta in! tuschaa.blogg.se

    SvaraRadera