torsdag 15 april 2010

den som lever får se!

Ja så är det faktiskt och man ska verkligen ta vara på tiden för den tiden som försvinner kommer aldrig tillbaka igen. Flög in en jätte kråka på våran inglasade altan innan, de bara smällde och levde där ute, shit fick panik om hur jag skulle få ut den men till slut lyckades jag men stackarn glömde middagen, en stor brödbit..... hehe men jag har lagt den i trädgården om han känner att han vill ha den ;)
Nu idag har vi fixat våran morgonpromenad med mormor, Lisa, Johanna och Meja. Sen har jag ätit lunch och Svea har ätit och sover just nu middag, ska väcka henne om typ 10 min för vi ska bege oss till mamma gruppen! Ska bli trevligt, de handlar om ekonomi där idag.
Nu har Jimmy knappt en vecka och lite till kvar på sin utbildning sen är han färdig, då har han ADR kort, lastbil + släp kort, kranutbildningen, truckkort. Redigt! Hoppas bara han får ett bra jobb sen med ;) Han har ev. ett helg jobb på g så det får la börja där så utökas det förhoppningsvis!
Nu behöver vi alla pengar vi kan få! ;) Som vanligt. Planerar resan till Jönköping nästa vecka, jag är ganska flexibel med vilken dag det blir så får jag sällskap så kan jag ta den dagen som passar den som vill följa med. Måste fixa grindar för min lilla älskling har kommit på knepet hur man tar sig fam just nu... man rullar runt samt hasar sig bakåt. Så gör Svea får la se om hon börjar krypa någon gång, man vet aldrig =) Ska kolla med pappa och Maria om de inte har en stor lite mjukar rund matta... tror jag har sett en sådan där... ;) Kanske skulle kunna låna den medan Svea ska träna, känns inte kul när hon dunkar i huvudet i golvet :(
Nu ska jag och Svea fixa ordning så för att åka till mamma gruppen och apoteket, samma ställe typ :O
Hej hopp!

1 kommentar: