onsdag 30 december 2009

puh! Mentaliteten finns kvar!

ja idag har jag varit i stan och åkte buss dit, höga bussar med 3 trappsteg upp. häromdagen så skulle jag åka för första gången, busschauffören sprang nära på dit.. Sen hem hjälpte en med resenär mig! och idag när jag skulle på bussen hjälpte en tjej mig som gick av i Limmared och när jag kom till borås med både bilbarnstol och barnvagn så frågade en kille mig om jag behövde hjälp!
Härligt! Mentaliteten att hjälpa varandra finns faktiskt kvar, även busschauffören kom bak för han trodde väl jag var sist kvar men icke då jag var först ut!
Nu är vi nyss hemkomna från mormors utsökta middag! vi fick förrätt med laaxröra, potatisklyftor och kött och glass med grädde å frukt till efterrätt! Yammi!
Imorgon får vi en massa gäster..ska både hinna städa, handla och fixa promenaden med hunden. Ska bli kul med en massa folk i huset! I like! <3

1 kommentar:

  1. ja längtar redan! <3 av nån anledning känner ja mej hemma hos er :P kram

    SvaraRadera