onsdag 16 december 2009

Mammas stora tjej <3

Igår var det mycket på tapeten, först promenad med mormor sen iväg på mamma-barn gympa.. Mattias skjutsa mig ut! Tack storebror! <3 det börjar bli svårare och svårare att koncentrera sig nu på gympan när Svea ler mot en ;) hehe Sen kom Sveas farmor och hämtade oss å sen åkte vi till Svenljunga.. där köpte jag Jimmys paket... 2 faktiskt.. ;) Sen hem till Björn och firade honom =) Sen hann vi inte ens sätta oss i bilen innan Jimmy började fiska efter ledtrådar om vad jag hade köpt åt honom.. haha nyfiken man kan vara... men nu är det slut på ledtrådarna.. han har bestämt med Svea att de ska bilda en pakt tillsammans.. så hon berättar vad jag har köpt... :P Sen hem och ta de lite lugnt.. tror jag kommit på varför Svea är lite svårlagd de e för hon sover för länge på förmiddagen så nu ska jag ta upp henne och väcka henne ur skönhetssömnen så kanske vi får lika bra nätter som vi brukar ha fast enklare att få henne å somna ;)
Måste ju även berätta att jag har gått ner 16 kg nu sen Svea föddes! :D woho!!! :D
Svea har blivit stor tjej nu och kan sitta i barnstol :D Det började på fiket ett i Svenljunga.. då provsatt hon och nu har vi fått låna hem den stolen :) Tack Maria!

Svea är jätte duktig på att sitta i stolen!

Såhär fint har vi det vid matbordet nu ;)

2 kommentarer:

  1. Linus gör som Svea, sover bra på fm men har börjat "snutta" mycket på natten...jag har ju haft så lyxiga nätter! Sen så biter han och dreglar massor, jag undrar om det är tänderna som spökar? Både Rasmus och Tilde var tidiga att få täder...
    Linus sitter oxå i sin stol och han är så nöjd att få se vad som händer :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. imårn kommer ja å stormar er! hehe.. ja skiter i snön..dom får klara de själva! :P ne..hoppas på de bästa!

    SvaraRadera