fredag 30 november 2012

Gör pengar en lyckligare?!

Varför ska hela livet handla om pengar för? Allt verkligen allt handlar om pengar. Det grämer mig oerhört att jag skjutit upp grejer på grund av pengabrist. Vi fiskade kräftor med mormor, jag sa till mormor att vi får ordna kräftskiva. Jag har skjutit upp och skjutit upp de, kräftorna finns kvar men inte mormor. 
Jag har lovat mig själv nu att inte skjuta upp saker hela tiden, men ändå gör jag de. 
Jag hatar att ha oreda omkring mig så när barnen vaknat till lite så ska vi nog ge oss upp å byta sängkläder uppe, det skulle vara gjort igår, men varken motivation eller orken gjorde att jag orkade.
Sen hade jag de mycket trevligare med besök <3 br="br">Vi har bestämt att vi ska åka till jul på liseberg. Å så blir de jag skiter om vi inte har en krona sen, bara barnen får uppleva de. 
Sen blir de två tomtepromenader, de kommer Svea älska! :) Arvid hoppas jag med ska uppskatta de. 

Men allt allt allt kostar pengar hela tiden.
Googlad bild
Jag säger inte att jag ska vara miljonär, men lite mer pengar hade varit fint!
Jag tror inte pengarna gör att man blir lyckligare, men de är mindre problem och mindre bekymmer. 
Så snälla pengaguden, gör så att jag får en vinst, något som kanske kan göra att livet blir lite roligare igen?
Just nu har jag svårt att hitta livsglädjen alls. 
Jag tror inte jag insett, eller vill inte, men jag kan inte ringa de där samtalen längre, lämna tidningen, ha en trevlig promenad med min älskade mormor, oavsett vad för relation jag har haft till andra så har jag alltid kunnat prata med mormor utan att behöva bry mig om vad jag säger eller hur jag säger de för hon förstod mig och lyssnade.

Men just nu känns allt så tomt, orkeslöst.. ja jag vet att jag måste för barnens skull.
Men jag orkar inte heller hur mycket som helst, jag är faktiskt bara människa jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar