lördag 1 december 2012

Ett lugn...

Ja igår var vi hemma hela dagen, sen kom Jimmy hem med lite mat, vi åt å sen gick barnen å han ut å satte våra små djur som vi har i trädgården, jag och Freja gick å bytte i barnens sängar.
Hur ofta bör man byta sängkläder i barnens sängar?
Sen åkte Jimmy igen, han skulle hem till Chrille för å hjälpa till å tapetsera idag. Å i vanliga fall när jag är uppe på övervåningen brukar jag känna mig iakttagen, å källaren ska vi inte prata om! Men som vi brukar så gick jag upp å fixa barnen å läste bok, sen la de, Arvid kom la upp tio gånger innan somna, men de gjorde inte så mycket för jag bytte i våra sängar samt vek in tvätt. Men när jag hade bytt i sängarna och vikt tvätt, å skulle lägga in den, då sov alla som små troll ska göra. 
Å hela tiden på övervåningen kände jag ett lugn, häromkvällen kom Jimmy nämligen ner och hade känt att de var nåt uppe. Undra om de var mormor som var här å jaga bort de som inte gillade oss? 
För nu känns de lugnt i hela huset, ja jag vet att jag är idiot, jag pratar högt med mormor, jag och Svea vinkar, kastar puss och kramar mormor varje kväll. Men jag tror mormor är med mig, det har hon lovar, hon skulle stanna hos mig, oavsett vad som händer.
Jag ska framkalla och förstora ett kort å på väggen så vi kan prata om mormor. 
Å igår kunde jag till och med vara i källaren, flera omgångar med. 
å inget obehag. Tack mormor! Du finns alltid nära familjens själ och hjälper oss så gott du kan. 
Googlad bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar