måndag 12 november 2012

Nära döden upplevelse!

Ja idag har jag och barnen varit ute i 1,5 timme, jätte härligt! Så skönt när man har något å göra :)
Idag har vi fixat huset till kaninerna, de har nämligen regnat in hos de, men nu har jag satt ditt papptak, så får se hur länge de håller :) Tusen tack Pauline för spiken! Guldvärt och kunna få hjälp på kort varsel! :)
Så tänkte jag att vara redig samtidigt å rensa ur buren och ge rent spån å hö så de torkar upp ordentligt i huset nu med.
Går å hämtar spånpåsen i garaget och så bär ut den till buren, öppnar den, ÅNEJ! EN MUS ÄR I PÅSEN!
Vilken tur att den inte hade klättrat på mig när jag bar ut den!
Så medan jag står där och funderar hur tusan jag ska göra för att få ut den, börjar Bella springa fram och tillbaka mellan mina ben och buren! PANIK!
Springer iväg och ställer mig på bänken vi har ute ännu, ser att locket är öppet och en av kaninerna är väldigt intresserad av att nosa där uppe, tillbaka till buren och stänga locket och upp på bänken.
Svea står bara å tittar på mig:
- Mamma?! Vad gör du?!
- Det är en mus!!
- Men den är väl inte farlig säger ungen går å kikar i påsen ;)
Nu håller vi på och lagar mat, sen tar vi en lugn eftermiddag sen blir de full fart hos morfar för Freja och Arvid, Svea däremot ska på gympa med mamma, tyvärr hinner nog inte pappa Jimmy hem i tid till å hinna med de, sen blir de lite jobb ikväll! Fullspäckad dag! :) Ha de så bra!

1 kommentar:

  1. Hahahaha....kan inte låta bli! Förstår att du blev vettskrämd och hoppade upp på bänken!
    Men att förnuftet kommer från lilla Svea med hennes klockrena kommentar är bara så roligt :-) Barn är för härliga :-)

    SvaraRadera