söndag 18 november 2012

3 småbarn, husägare & blivande krögare

Ja vi har pratat länge om att vi ska göra något nytt med livet.
Vi blir inte yngre, och det blir inte lättare att göra något drastiskt i livet, Jimmy är trött på köra lastbil och gillar inte kylan. 
Så nu har vi tagit ett nytt beslut, Jimmy ska tillsammans med sin pappa öppna en restaurang, Jimmys mamma och jag kommer också vara delaktiga, mer och mer kommer jag vara delaktig, men i och med att Freja är liten så måste någon ta hand om henne, men första veckan kommer jag till exempel jobba. 
Sen om de blir utan lön eller inte de återstår å se :)
Men tänkte skriva lite om med och motgångar, vi räknar inte med att få stöd från någon, vi vill prova och vi kommer lyckas! För varför gå in med inställningen att de ändå inte kommer funka. 

Så i första delen av december 2012 kommer dörrarna till Hardys i Gislaved slås upp igen! 
Vi är de nya ägarna och tanken är att de kommer bli dagens lunch, tema kvällar, visning av sport på storbildstv, låter de intressant tro? :) 
Jag ska ta och fixa lite kort ifrån Hardys en dag så får ni se hur de ser ut :)
Men som sagt, jag hoppas och tror att detta kommer bli kanon bra, nu de kommande återstår en hel del städning och uppröjning där samt massa telefonsamtal för att ringa in råvaror och annat krims krams som vi kommer behöva, men de är spännande och vi går verkligen en helt ny tid till mötes! Men de är med lycka vi ser på framtiden, mycket jobb och hårt slit, men det ska fungera! Mer om detta återkommer vi med :)

2 kommentarer:

  1. Häftigt, jag beundrar människor som vågar satsa, kram och all lycka till!!!

    SvaraRadera
  2. Ni gör så jäkla rätt :-) Fan vad tufft av er att våga! Många drömmer och vågar liksom inte ta steget fullt ut (inklusive jag själv) men nu satsar och det ska ni ha mycket cred för!!!
    Jag tror på det och hoppas att det kommer att funka och att ni får förbaskat kul på er nya resa :-)

    SvaraRadera