söndag 28 mars 2010

Duktig tjej!

Idag har Svea varit hur duktig som helst!! Först på morgonen var jag och mormor ute och gick våran runda med hundarna... och naturligtvis så rullade Bella i skit som vanligt... blir så trötter på henne :S
Sen hem och gjorde vi fiskbullar och potatis... Sen iväg till Svenljunga kyrka, dop för lilla Tobias där, det var fint! Svea stämde in i sångerna och pratade lite allmänt om allt och inget.. riktigt social ;) haha Men charmig det är hon allt :D Vi hann tyvärr inte med hem efteråt men sen åkte vi hem, hämtade kameran som jag glömde på första dopet :( Gav Svea mellanmål, sen iväg till Målsryd, och vi kom precis i tid! *puh* Sen väl i kyrkan, pratar hon och blev överlycklig, för jämte oss satt två tjejer, kompisar till Katarina, som Svea blev överlycklig att se! Hon log mot dom och var allmänt charmig där med, hon och Inez fann varann ett tag och tjatade ikapp ;) fast Inez kan skrika högt, mycket högre än Svea ;) hehe men Svea sjöng med där oxå. Det var en jätte söt liten barnkör där oxå som sjöng, så himla rediga!
Sen grejade Svea och busade med Bengt och Monica, meja, Johanna å mormor.. Svea ville åt psalmboken.. vilket inte är så jätte bra idé ;)
Och sen till gånghester och där var vi till strax innan sex sen åkte vi hem, å mormor åkte med våran bil. Så nu har vi varit hemma en stund. Och under tiden vi var borta var min snälla storebror ute och gick med mitt vilddjur, bella då ;) och hon hade hittat en massa saker, bla en ryggrad, en fågelvinge, råddjurs ben, en död hare ja lite sånt där smått och gott!
Nu har Svea fått på sig pyjamas och as garvat med Jimmy på övervåningen, jag har hört dom genom babyvakten :D haha kul när han kan busa och vara en stojig pappa :D
Sen spårade ur och om ni hade sett han så hade ni undrat vad han är för någon! hahahhaha! Jag skrattade så tårarna sprutade ;) hehe
Nu hörde jag att lilltjejen bajsade.. får byta den! Lägger upp bilder med för under tiden vi har varit borta har vi haft lite arbetskraft hemma, Pappa och Gustav har varit här och satt upp stolpen i trappen så grindarna är inte långt borta nu :)
kommer bilder innan Jimmy sticker iväg... här har vi haft en toppen dag! Helt underbar söndag med mycket sällskap och skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar