lördag 5 april 2014

Storstäda dagis med tre barn!

Visst fungerar det fint att städa dagis med tre barn! Måste säga att de skötte sig exemplariskt.
När vi kom upp så följde Arvid med Jimmy upp, de dammade och gjorde allt vi ska göra där uppe medan jag, Svea och Freja var där nere.
Svea dammsög ur skolådor och i där, jag flyttade på hurtsarna så vi dammsög bakom där, blir ju en hel del sand när småtrollen springer ute i sanden :)
Freja var i extas över att få vara på dagis, hon har ju varit hemma med mig, så hon pendlande runt lite här och där. Sen föll det sig ganska bra, jag tog fröknarnas toalett och gjorde helt klart samt barnens. Under tiden kom Jimmy ner för han var färdig uppe och började damma och torka av allt som ska torkas av. Jag hade hunnit dammsuga allt innan han kom ner för Svea och Freja sprang ut och lekte istället. Sen gick Arvid med ut och när toaletterna och de var klart så dammsög Jimmy det sista och sen torkade han av golven medan jag och Svea plockade upp leksakerna på utsidan :)

Så teamwork säger jag bara ;) 2 timmar tog det men det gick som en dans och inga sura miner på barnen, bara lite fundersamma över att de inte fick gå in när det började dugga lite regn. SÅ jag är väldigt stolt över mina små troll idag, vi cyklade till fyndlagret på fm och det gick också jätte bra. :) Skönt när dessa dagar kommer och bara flyter på samt att man får gjort allt som man ska få gjort, slipper vi tänka alls på dagis städningen imorgon! :) Och fröknar och barn kan vara lugna, vi har städat undan alla ev. baciller från förra veckan så när ni kliver in genom dörren är de bara "nya" ;) haha.

Freja och Arvid somnade super lätt idag. Tror jag det när man springer och är överlycklig över att få vara på dagis efter en sjukvecka hemma, å där har jag ett stort bevis för mig själv att jag gör helt rätt att behålla lektiden på dagis för de tycker verkligen det är super kul där. Skönt!
Nu blir de soffan å slapp innan sängen ropar på mig ;) Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar