torsdag 13 september 2012

När människans bästa vän ska lämna en...

Inatt har barnen sovit jätte bra men så vaknade jag vid halv tre att hunden ligger och gnäller, skrapar å kraffsar.. skit irreterande... :(
Så släpper ner henne, hon går å dricker, börja slå i skålarna istället, ner å fylla på vatten, sen två sek senare, tänkte jag gå upp då hör jag hur hon gnäller vid dörren.
Släpper ut hunden och får in henne igen... Går upp för trappen och hör hu Freja fäktas i sängen, så ner igen och göra ersättning, sätta mig i fotöljen och ge henne mat..
Så typ kvart över tre kom jag i sängen igen men somna ganska omgående efter att sagt till Svea fyra gånger att ge tusan i att ha fötterna under madrassen.

Men till mitt dilemma, Bella har betett sig underligt länge nu, har massa "fett knutor" eller vad de är, en knöl i ena bröstvårtan. Hon är tio nu den 24/12, överviktig, pga att försöker man begränsa maten, slår hon i skålar, skäller och gnäller. Gå ut på nätterna (har vi aldrig gjort) Missuppfatta mig inte nu, men när vet man att det är dags att låta henne bli en änglahund? Jag vill ju inte ta bort henne i "onödan" men vill inte heller att hon ska lida..... det skär i hjärtat å tårarna rinner när jag tänker på de här...

1 kommentar:

  1. Åh fy vad jobbigt :/ Det är ju som att tänka på att förlora en familjemedlem :(
    Och samtidigt måste det vara jättejobbigt för barnen om hon "försvann" plötsligt :(
    Har du kommit fram till hur ni ska göra? kanske prata med en vetrinär???

    Vad är det för nattjobb du har sökt då? Hoppas du får det!!! Ska hålla tummarna :)

    Kram

    SvaraRadera