måndag 10 september 2012

Härliga trottsungar...

Ja min lilla Svea testar mina gränser till de yttersta just nu ;)
Lyssnar inte, vill inte, hämtar grejer själv ur skåpen, bla bla bla men här är ett nej nej, så det så, det kan hända att både Arvid och Svea ligger på köksgolvet och skriker för de inte får glass, jag vet, skit taskigt, men kan inte ge de skit å äta dagarna i ända för då är alla mina rutiner åt fanders sen...
Det "roliga" är när en 1½ åring ska härma efter en 3 åring... spännande år framöver! ;)
Idag kom sommaren tillbaka! Ett rejält oväder, åskade i kanterna som bara den men aldrig här, sen jäklar var de 22 grader igen :)
Så passade på att hänga ut lite tvätt å så :)
Torkad blev den, kaninerna fick lite sallad å sen kokta potatisar som blev över efter maten, de gillade dom :) Sen när vi nattat alla barn, som la sig sju. Ljuvligt!
Så satte vi igång å städade nedervåningen så sitter här å luktar på nytorkade golv, skönt! Imorgon hoppas jag städarglädjen håller i sig måste få ordning på detta nu... Vill inte bo i en enda röra. Å ska Jimmy hålla på med tatuering och jobb å grejer å aldrig vara hemma så MÅSTE jag HA ordning för att orka, ett stort dilemma är lekstugan, jäklar ungar till å stöka ner, måste ut å städa där med. ;)
Kontrollfreak skulle jag inte kalla mig utan önskan om att ha ordning å reda! Å så ska de bli! Nu är de två "stora" på dagis imorgon så har ett par timmar på mig att fixa till.. Hejja hejja mig!
Men kroppen värker idag efter innebandyn igår ^^ Men jäklar vad kul de var! Dags å börja jobba så jag har råd å köpa skor å ny klubba. Sån där snygg väska vill jag ha med :)
Träningskläderna går bra som de är. Så de blir kanon! Men ska spara ihop så kanske jag slipper blåa tår ;) Skulle behöva få klippt gräset någon dag med.... Mycket att göra konstant, så jäkla trist! Nästa år sk ajag ha samlat ihop till en självgående så slipper detta dilemma hela tiden. Inte lätt att hinna ut mellan skurarna.. :S Å inte i synnerhet drygt 3 timmar i sträck... Nehe..
Nu ska jag hämta något å dricka sen njuta av tyst lugnt hus med bara tvn som pratar. Skönt!

1 kommentar:

  1. Ja det där med trots är ju roligt ;) Vissa dagar känns som en enda lång maktkamp mellan mig och Melody här hemma!
    Hon gör ALLT för att testa gränser emellanåt! Och det gäller verkligen att vara benhård och konsekvent!!!
    Måste vara "kul" för er som har tre små barn hemma att tampas med ;) kan tänka mig att det är mindre roligt vissa dagar!
    Hur går allt med kidsen då? Flyter det på? Har de två stora visat någon avundsjuka mot den lilla?
    Jag är lite orolig för hur Melody ska hantera att bli storasyster. Hon kommer nog att bli väldigt svartsjuk tror jag. Men det återstår att se... :)

    SvaraRadera