torsdag 6 september 2012

det flyter på...

Ja rutinerna faller på plats, Freja åt bara en gång i natt sen sov hon hela natten i sin säng, Svea vaknade dock samtidigt som Freja helt hysterisk å trodde hon skulle kissa i sängen, men kissade på toan och fick sen sova hos oss. Men vilken skön sömn, strax innan sju kom Arvid och apan :)
Sen åt vi frukost och klädde på oss, var klara kvart i åtta, så de hann gott å väl å kika på tv, hämta cykeln i garaget å så :) För vi skulle gå hem idag så lättare om cykeln får åka buss till dagis med :)
Sen under fm har jag hunnit:
¤ Bädda rent 3 sängar + dubbelsäng
¤ Tvättat 3 maskiner tvätt
¤ Hängt 3 maskiner
¤ Vikt in all tvätt
¤ Hjälpt en kompis å söka över 15 jobb
¤ Fikat
¤ dammsugit
¤ promenerat till dagis
Allt detta mellan 8.30-13.30 + att jag har tagit hand om Freja med då :) Odag premiär satt vi till dagis så har satt dit åkpåsen, ikväll satte jag dit Arvids fårskinn med, blir varmt å gott för han å sitta på :)
Sen efter lunchen märks det att Arvid har varit på dagis i tre dagar, vid sex var han jätte trött och ville gå å sova.. Hum vad hände där?!
Så vi borstade tänderna, bytte pyjamas och läste bok, sen la han sig med nappflaskan typ vid 18.15 och somna, då gick jag ner med en ilsken Freja som fick ersättning och pyjamas, likaså hon sov, så vid 18.45 sov två av tre, sen tog jag Svea med mig upp, så hade hon fått sina nya lakan, överlycklig tjej!
Så läste vi bok sen la hon sig :)
Tror hon tyckte de var skönt å vara själv med mig en stund å läsa, sen somnade hon gott.
Så de flyter på bra med tre barn, Svea trottsar lite som en treåring ska och Arvid hänger på ;)
Nehe nu är de nog dags för sängen... man vet aldrig med tre barn i huset hur natten blir ;) Men vi håller timmarna att de blir bra :) God natt å sov så gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar