tisdag 25 september 2012

Gjorde susen!!

Ja den där promenaden gjorde verkligen susen, skönt var de trotts att de kom små regn i luften och Freja gillade det sov nästan hela vägen, nyttigt med friskluft för hela familjen.
Men vi hade ett problem, glömde skicka med cykeln imorse men vi löste de! :) Svea gick hem, tre år och går ca 5 km hem, eller ah iallafall halva vägen :) Hon fick sitta på mina axlar bitvis.
Mormor kom och mötte oss på vägen hem sen kom mamma och vi slog följe till morfar för vi skulle lämna kort till honom :)
Så blev en snabb visit men barnen älskade äpplena, verkar vara skillnad på köpe och egen odlade i trädgården :)
Sen när vi kom hem lekte de lite i trädgården å jag gav kaninerna lite mat, tror de gillar att kunna hoppa in i huset. De verkar stortrivas där nu, ska bara fixa hit lite hö och halm så vi kan lägga in hos de så blir de ännu bättre, men än så länge är de ju inte så kallt. :)
Idag vankas de kycklinggryta med bacon till middag, ska bli mumsigt (hoppas jag) lite ont om fuskprodukter såsom grädde å så ;) så får testa å göra redning tror jag nog, hoppas de blir lika gott! :)
Åh vad jag längtar till vintern, mitt liv kommer få en helt ny vinkling, vårt liv kommer bli socialt, fyllt med jobb och trevligheter, givetvis bakslag med men de tar vi när de kommer ;)))
Hej å hå! Håll tummarna för oss!

1 kommentar:

  1. Men fan vad kul! GRATTIS!!! Kör på för tusan- varför skulle det vara något som folk ser som negativt för?
    Man måste våga chansa lite för att vinna här i livet också ;)
    Vart ska ni öppna restaurang? Om jag har vägarna förbi så lovar jag att jag kommer att stanna och käka hos er ;)

    Btw. Kycklinggrytan lät kanon! Kyckling och bacon är en fenomenal kombo om jag får säga det själv!!! Lust att dela med dig av receptet kanske???
    Ha en toppenkväll, och skit i folks negativitet :) det här är ju något bra för sjutton - ha roligt och njut :)

    SvaraRadera