torsdag 1 december 2011

Kära tomten!

Jag har en lång önskelista i år kära tomten, den består av både behövliga och hjärtliga ting.

Behövliga önskelistan:
¤ Ute möbler till altanen, 8 personers bord i trä med filt.
¤ Isolerat altan golv
¤ En vindsstege
¤ Golv uppe på vinden
¤ Ett badkar
¤ En utbyggnad på huset så vi kan göra en rejäl hall
¤ Sten att lägga runt lekstugan
¤ Sandlåda till barnen
¤ En sänggavel 210cm
¤ En sån där box som man kan lägga in filmer på datorn så skickas de till tv:n
¤ Hjälp med att komma ordning med de sista för att avsluta flytten
¤ Städhjälp/barnpassning så jag kan julstäda hela huset innan jul
¤ Få ordning på alla sladdar vid tvn i sovrummet
¤ Soffa och tv till "spelrummet"
¤ Köksö eller köksbänk för att få mer yta i köket
¤ Förhoppningsvis unna oss en mini semester med hela familjen

Den hjärtliga önskelistan:
¤ Friska och välmående barn
¤ Vänner man kan lita på som ställer upp om man behöver de, som finns där även om jag inte alltid har tid att ses
¤ Frid och fröjd bland familj och släkt
¤ Vänner till Jimmy som bryr sig om honom och "ser" honom trotts att han har familj och jobb.
¤ En helkroppsmassage, omhändertagning, serverad frukost etc. full servad!
¤ Ett kärleksfullt kommande år som består av många upplevelse och stunder med glädje och minnen
¤ Ork, energi och en stor dos tålamod till att vara den bästa mamman till barnen
¤ En bra matte till Bella, vet att det är hon som kommer i kläm emellanåt!
¤ En hint eller ett tecken på vad jag ska utbilda mig till så jag också kan bli något när jag blir stor...

Så tomten kör försiktigt med klapparna, de hjärtliga sakerna kan lätt bli tokigt så ta det varsamt!

1 kommentar:

  1. Ja du hjärtat !

    Vem vet vad tomten kommer med =)
    Kram kram

    SvaraRadera