tisdag 6 december 2011

Ett år äldre!

Ja igår blev jag ett år äldre igen, och jag har nu skrivit 2 fulla år i Sveas dagbok och skriver på de 3:e året nu, vart har den tiden tagit vägen???
Igår var en stressig dag en stund, var tvungen att handla, och leta tårta, och köpa grejer till ytterbelysningen. men till slut kom vi hem och hann innanför dörren och jag skulle börja förbereda maten så kom Mormor, och tack för det för då kunde jag både göra ordning mat och lägga ihop tårtan (man var tvungen att förbeställa tårtor nu för tiden, vart har de riktiga fiken tagit vägen?!)
Sen kom mostrarna och de gick ut å busade i snön i säkert 45 min :)
Efter de kom pappan i huset hem, jag fick ett badkar (inte sett det än ;) ) och en bukett blommor som står nere. Svea var helt salig över ljusen på tårtan :)
Sen åt vi potatis & kassler gratäng, farligt go blev den! (som tur är finns de rester kvar tills idag)
Så behöver bara värma käk sen är de klart! ;) Sen for de hem så efter en stund så knackade de på dörren så kom pappa och Maria. Åh jag fick en underbar paket, jag och Jimmy ska åka på spa i Målsryd på lördag, lämna barnen hos morfar & "mormor" och åka iväg, ljuvligt ska de bli! :)

Så just de måste komma ihåg och boka av babysimmet och boka in ta igen sim!
Jeanette: Vi bokar in en behandling efter jul :D så kan vi ta en dag ihop :)
Arvid sov gott inatt :) kom in kl 5 till oss, jimmy hämtade honom tror de är Jimmys klocka som väcker honom... Svea kom vid 1 typ, jag vaknade inte förrän hon ryckte mig i armen att hon ville komma upp, kan säga att jag är glad att grinden är fixad nu så hon inte kan trilla ner om hon skulle få för sig och hitta på annat.
Så tusen tack alla för en super födelsedag! :)
Nu ska jag gå ner och greja lite, har en massa tvätt och plocka in, passa på medan björnen (arvid) sover ;) haha Längtar även tills badkaret i källaren är på plats! Mmm så gott! :D

1 kommentar:

  1. De är du värd hjärtat =)
    Hoppas att dagen varit bra , ses snart sov gott

    Kram kram

    SvaraRadera