söndag 26 juni 2011

Midsommar kort & övrigt

Då så, dagen har varit kanon! Idag har vi varit på tipspromenad med mormor, jodå vi lyckades få in: Svea med bilbarnstol, Arvid med babyskydd, dubbelvagnen, Bella, 2 hundar till (mindre), jag och mormor i en liten skoda fabia ;) Man ska inte underskatta bilens utrymme, men måste säga att jag är imponerad av att vi fick in alltihopa... kanoners så nu vet jag att jag och mormor kan åka på äventyr ihop! :D Tipspromenaden gick bra, Svea hade sina små utbrott men i det stora hela gick de bra :) Arvid låg i vagnen på en flecce filt och det gick också jätte bra, så då vet man det att liggdelen inte är ett krav att ha med sig... sen hem och klippte de sista på hunden, rakapparaten dog innan jag hann färdigt första vändan, plocka ner tvätten och plocka in leksakerna i lekstugan, morfar kom på besök med, jag hitta honom utanför när jag skulle in och hämta något ;) Kul att ses! Vi bor ju så nära varann nu så nu ska jag väl allt komma och se hur du har de i din lägenhet, bästa morfar <3
sen in och äta kvällsmat, titta på lite pippi och sen få Svea och Arvid i badet, efter det natta Arvid som somnade relativt enkelt och Svea med till slut efter att ha spelat musik för grannarna ;)
Så eftersom promenaden uteblir så har jag nu dammsugit och fogat i kanterna som hade lossnat när det borrades, så imorgon ska Jimmy få gå loss med silikonet ;) Jag tror allt sängen ropar på mig så ska nog gå och lägga mig och vänta på att Jimmy ska komma hem och vända för att sedan åka och jobba imorgon igen, och imorgon är det nya äventyr, planerar även in en tripp till Skara sommarland, är det någon som vill hänga på så gör det gärna, roligare ju fler man är!
Här kommer midsommarbilderna som jag lovade imorse, Arvid lyser med sin frånvaro men de var för att han sov sig typ igenom alla händelser ;) Men här kommer lilla busan som har varit HELT torr idag, inte en enda olycka = stolta föräldrar!
Hemma innan vi åkte :)

Dansen är i fullgång och Svea älskade det!

Svea fick en super fin krans utav mormor Maria, hon var lite anti den till en början men sen gick de bra :)
Jodå visst var Arvid med, dock låg han i vagnen hela tiden så därför inga kort ;)

1 kommentar: