lördag 18 augusti 2012

Vad är man rädd för?

Jimmy har sagt flera gånger om att han tycker vi ska flytta långt bort, alltså börja på nytt med inspirerande och jobb som man kan jobba vidare på istället för att stampa på samma ställe.
bo på en ny plats som vi aldrig bott på långt från någon vi känner...
Vad är jag rädd för egentligen?
Varför vågar inte jag ta steget och beslutet att göra något åt saken?
Har vi hittat livets mening eller söker vi den?
Vi har tre ljuvliga barn, vill de bor här, där eller kanske där?
AH nej jag vet i tusan, misslyckas man kan man ju alltid flytta hem igen.. eller hur?? Nej nu ska vi fokusera på att bli helt skuldfria sen kan vi börja latcha! ;) Har börjat ganska bra med att ordningställa här i huset nu tycker jag, ska bara få ordning på alla land där ute. Sen jäklar ska de bli bra! Imorgon ska nog jag och barn ge oss ut på en cykeltur! Så vi har lite å göra när pappa kommer hem igen :) Skulle vara skönt å få ordning på allt så de ser fint ut men måste bara inhandla en spade och en grep, samt gräsfrön, sen ska vi allt få en gräsmatta vi med :)
Idag har vi provat fiskelyckan... jag fick FF.... Jimmy och mormor fick fisk. Så de var ju roligt ;) Barnen skötte sig faktiskt jätte bra. lite gnäll och skrik vid hemgång men helt förståeligt när vi var där över 3 timmar och klockan var över läggdags, båda barnen slocknade direkt efter läsning :)
Det var bara Freja som tyckte de var kul å busa å prata.
Nu har jag märkt upp en massa kläder och grejer jag ska sälja på barnfyndmarknaden här i Limmared. Ska bli kul och hoppas de kommer mängder med folk! :D
Å snart blir lillfisan 3 hela år.. Lilla troll :) Frågan är bara vilken dag vi ska fira henne... hum... får fundera på det.. ska skriva hennes önskelista här en dag ;)
Nehe dags för sängen, ny dag imorgon igen! :)

1 kommentar: