fredag 20 juli 2012

De dåliga samvetet...

Ja varför är de alltid så, jag har fullt upp här hemma, diska, städa, tvätta, laga mat, passa barn etc...
Nu är morfar dålig och de vet inte om han klarar de eller inte. Jag har försökt hälsa på så ofta jag kan.. lämnat av lite grejer åt honom å så.
Skulle kommit iväg idag å hälsat på honom idag. Å vad händer då, jo åker på världens dunder förkylning... typiskt.. :´(
Men jag hoppas mamma pratade med honom å berätta att jag tänkte hälsat på.. för jag känner mig usel som inte varit där och de dåliga samvetet smyger sig på och sätter sig som en igel.
Men jag hoppas verkligen att antingen smärtan försvinner för honom, eller att han helt enkelt får komma dit där alla har de bra.
Vill inte att morfar ska pinas och lida men när jag skriver de rinner tårarna. Så hemskt...
Givetvis hoppas jag på att han har ett ess i rockärmen och blir bra.
Jag tänker på dig morfar och du finns i mina tankar hela tiden <3 <3 <3
Hoppas förkylningen släpper fort så jag kan komma in till dig! <3

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med din morfar, att han finns i dina tankar är gott nog, man kan inte vara överallt och göra allt, den ekvationen går inte ihop. Du är den bästa för dina barn och det är det viktigaste, glöm inte ta hand om dig själv också. För en glad mamma är den bästa mamman. Krya på dig och du ska veta att samvetet följerig hack i häl också, kram

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med din morfar, aldrig lätt när nån i ens närhet är sjuk och svårt att räcka till, men en förkylning är inget man kan rå för och försök att kurera dig och ta det lugnt så hoppas jag att både du och morfar är på benen snart

    SvaraRadera