onsdag 4 juni 2014

En önskan att ändra på sig själv

Åh jag skulle så gärna ändra på mig själv på hundra punkter tror jag. Jag skulle vIlja sluta vara så blödig å gråta för de minsta, jag berörs av allt verkligen, kan knappt se Sveas gymnastik uppvisning utan att grina,kolla på tv program utan att lipa över slutet eller deras relation i filmen/serien.
Eller knappt våga titta på läskiga filmer för så drömmer jag mardrömmar i flera veckor. Är de en film där barn blir illa behandlade blir jag så arg att jag inte kan titta vidare... ja ni hajjar. ..

Sen skulle jag gärna vara en bakmamma, som gör den ena delikatess kakan efter den andra, bakar mitt egna bröd å fixar å fejjar. Men inte är de så heller..
Bakar jag bröd kan jag slå ihjäl någon med de för de blir kompakt och stenhårt... muffins klarar jag å ett par kakor till men nej inte så mycket mer.. kass på att dekorera och dålig fantasi. Ja men så är det.

Jag skulle vilja vara en person som är engagerad och aktiv till höger och vänster men inte de heller...

Jag skulle vilja ha mer karaktär och stå emot sötsuget bl.a.

Jag skulle vilja vara en ännu bättre mamma och skapa fantastiska relationer till mina barn och se till att de gör de sins emellan med.

Så mycket man vill men så lite man kan påverka, skulle bara vilja vara lite bättre på allt, kan man önska sig de i 30-års present?

3 kommentarer:

  1. önska kan man. men ja tkr du är en super mamma! å jag personligen tkr du är bra på alla sätt och engaherar dej i dina barn! <3

    SvaraRadera
  2. Försök se allt positivt istället - det mår du mycket bättre av <3

    SvaraRadera
  3. Försök tänk på allt det fina du gör för och med dina barn. Tycker du verkar vara en mycket engagerad mamma som lever för dina barn. Ingen är perfekt och alla har vi saker att jobba på.
    Kram, kram :)

    SvaraRadera