söndag 22 juni 2014

Är du nöjd nu?

Den frågan kommer ofta nu när man springer på folk ute...
Är du nöjd med barn nu?
Ska ni ha fler?
Nu räcker det med barn väl?
Ska de bli ett helt fotbollslag?
Det går alltid att analysera frågorna som kommer och varför de ställs men det orkar jag inte lägga någon större vikt vid, kanske de dåliga dagarna men detta är en bra dag så inte idag.

Frågan är, är jag nöjd?
Ligger man och tittar på Tyra, så inser man snabbt varför man vill ha alla fina barn. Jag skulle inte kunna packa undan och sälja bebis kläder, inte en chans.
Samtidigt som det är juvligt med bebisar så är det underbart att se de andra växa upp och utvecklas som individer.
Jag gillar att de får egna aktiviteter, kommer iväg och lär sig om sig själva och andra.

Så de är svårt att säga,  vill jag ha fler barn i framtiden? Inte en aning.
Men just för tillfället så jag nöjd, i och med att jag gillar att åka iväg på saker så kanske fyra är lagom, vad vet jag.

Så det får nog framtiden utvisa även om jag skulle ångra mig just då när värkarna är som värst men man glömmer snabbt när man får en ljuvlig bebis för besväret.

1 kommentar: