fredag 1 november 2013

Alla änglars helg

I helgen hedrar vi alla våra änglar som har fått lämna oss av en eller annan anledning.
Jag vet många fantastiska änglar som inte skulle lämnat oss nu, V, är en sådan, en bedårande söt och tapper kämpe! Det kan inte finns någon rättvisa inom sjukdom och död för då hade man aldrig låtit ett barn somna in och lämna sin familj och syskon.
Men jag säger som många andra, cancern måste ökat, eller så råkar de vara så att man känner fler.
Oavsett hur och när man får reda på det eller inte, finns det ingen chans i världen att förbereda sig.
Som mormor, allt gick fort, det har snart gått ett år och tårarna rinner fortfarande ner för mina kinder när jag tänker på henne.
I, kämpade som den tappra hjälte hon är men till slut fick hon ge upp kampen och hoppet om att se sina älskade barnbarn växa upp.

Varför? Varför nu?!

Jag hoppas verkligen Pippi har rätt. Att de sitter där uppe och kikar ner så allt går bra för oss som är kvar här.
Så idag delar jag all min kärlek till alla som mist någon man älskar, någon som gjorde att ens liv lite roligare och gav positiv energi.

Vi tänder ett ljus för alla fantastiska änglar, våra tappra kämpar. <3 <3 <3 <3

1 kommentar: