söndag 22 december 2013

julfirande och nackspärr

I lördag morse vaknade jag vid halv sju tiden på morgonen.  Kände mig lite stel och tänkte att jag legat konstigt och la mig till rätta och vakna vid halv nio och kunde inte röra mig.
Nacken var fast och jag vet att Jimmy kom vid halv sju eller nåt så förstår att han behövde sova.
Så efter julkalendern så försökte jag ta mig upp. Lyckas till slut med hjälp av Arvid som tog på mig sockarna. Fick fram frukost,men sen var det stopp.  Det gick inte, ville bara lägga mig å hoppas på att det går över fort.
Så väckte Jimmy men vi låg kvar i sängen till 11 för sen skulle vi göra oss iordning för julfirande hos Lillian och Pär.
Påklädning och bilfärd var jobbigt.  Likaså äta man är tvungen att hålla huvudet på plats.
Sen satte jag mig i en fotölj å där satt jag, gud vad skönt.
Alla tre älskade tomten och fick otroligt fina och bra julklappar. De turades om att sitta i tomtens knä. Kul.
Men här ligger jag än, ont som tusan och kan knappt ta hand om mig själv.  Ska egentligen jobba imorgon, men det återstår att se om jag kan det eller inte.
Jag hoppas verkligen att skiten har gett med sig för jag vill verkligen inte ha ont mer.

Så tomten jag önskar mig en smärtfri jul utan ont i nacke eller huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar