måndag 2 december 2013

en veckas välbehövlig semester

Vi är hemkomna från Malta. Veckan har varit bra och hotellet var helt okej faktiskt.  Med tanke på priset vi betala så kan man inte begära så mycket mera.
Malta var en spännande ö, mycket grejer tyvärr var det flesta utflyktsmål Slut för säsongen men det var helt okej ändå. Många promenader blev det och det var skönt att som max ta på barnen en softshell jacka.
Rummet på hotellet var jätte stort, jag fick två spjälsängar och det gjorde att hela familjen faktiskt fick sova. Arvid och Freja i varsin säng och Svea och jag hade en egen 90 säng var.

Idag har tvättmaskien jobbat på bra. Även torktumlaren. Enda nackdelen med att vara borta,  man får ta så mycket som möjligt så tar man på berget sakta men säkert.
Idag har äntligen barnens rit hörna blivit klar.  Alla tre var där en stund men svea lämnade inte rummet förrän säkert en timma. Kul att hon uppskatta sitt skrivbord. Imorgon blir det åter tillbaka till verkligheten, dags för en jobbkväll. Får hoppas jag överlever ;) nu blir det lite tv innan jag går ner å hämtar upp tvättkorgen, vika in tvätten och skriva en hel del i barnens dagböcker. Sen blir de sängen för min del. Ha en bra kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar