torsdag 18 september 2014

kort och gott, en bra dag!

Natten vart sådär men kan inte klaga heller men skit samma ;-) man älskar de när de slår upp sina blå ändå ;-)
Morgonen började med liten sur Arvid. Men gick över till slut.
Morsan kom hit och jag färgade hennes hår innan vi drog vidare till åvc och slängde skräpet vi fick över när vi städade garaget.  Men nu är det städat där med. Lite små saker som ska få nya ägare sen är de borta ;-) säkert någon annan som behöver de mer än vi.

Sen in på ica å handlade lite, hem värma mat till oss. Tack mamma för hjälpen!
Sen hemma en stund innan jag och Arvid åkte på gympa. Han tycker de är toppen, idag strejka stereon för mig lite men utöver de så var de bra :)
Hem å äta, sen åkte Jimmy för å montera sista delen på bilen så nu är den hemma. Halleluja!!!

Jag å barnen städade tillsammans nedervåningen, sen slog mig en magisk idé!
Vi har en kökstimer uppe som hjäop till svea ibland och ikväll ställde jag den på 20minuter, så började de å städa, å de var ganska stökigt faktiskt. Alla hjälpte till även jag ;-)
Så ikväll somna de utan tjiv och bråk, så underbart och dessutom med städade rum som de gjort själva. Rediga barn!

Provar du också timer? Dela gärna med dig då med en kommentar.
Igår sprang jag 9, 2km, lite nervös å kliva upp imorse, men de har känts jättebra! Kanske kan bli en löpare av mig med. Målet att delta i triathlon nästa år börjar ljusna med. Det vore riktigt roligt!!!

Nehe dags å sova,tyra fick ersättning ikväll och drack hela 90ml en timma efter amning.  Hoppas de klarar sig dagtid ett tag till. Vore skönt. Men liten blir stor :'(

Nu är de snart läggdags, hoppas på mer sömn inatt!  :-) nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar